اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کاهش زندانیان مهریه در زنجان

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: با تلاش‌های صورت گرفته از سوی شوراهای حل اختلاف و مددکاران زندان‌ها، آمار زندانیان مهریه به ۵ درصدسال گذشته کاهش پیدا کرده است که می‌تواند عملکرد مطلوبی در این زمینه باشد.

کاهش زندانیان مهریه در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در جلسه کارگروه ویژه برای آزادی زندانیان نیازمند در استانداری زنجان با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در موضوع کاهش جمعیت کیفری زندانها و بهره‌گیری از ظرفیت خیرین و نیکوکاران در آزادی زندانیان نیازمند، اظهار کرد: اهمیت برنامه‌های گلریزان به اندازه‌ای وسیع است که مقام معظم رهبری همه ساله با پرداخت مبلغی در این اقدام خداپسندانی سهیم می‌شوند.

وی تصریح کرد: در همین راستا حرکت‌های جهادی مردم استان زنجان در سال‌های گذشته و امسال در سطح کشور بی‌نظیر بوده و به لطف الهی و کمک مردم فهیم استان توانسته‌ایم در موضوعات تعیین تکلیف زندانیان مالی و مهریه به عنوان سه استان برتر کشور دست پیدا کنیم.

رئیس کل دادگستری استان زتجان با اشاره به این موضوع که نسبت زندانیان جرایم مالی و مهریه استان در سال۹۷ به میزان ۱۲ درصد بوده است، افزود: با اقدامات شایسته صورت گرفته به ویژه اقدامات خداپسندانه مدیرکل و همکاران صدا و سیما و همچنین با تلاش‌های صورت گرفته از سوی شوراهای حل اختلاف و مددکاران زندان‌ها این آمار در سال ۱۳۹۹ به ۵ درصد کاهش پیداکرده است که می‌تواند عملکرد مطلوبی در این زمینه باشد.

استاندار زنجان نیز در این جلسه از تلاش‌های مجموعه قضایی استان در راستای جلوگیری از رکود واحدهای تولیدی و دست‍یابی به اهداف جهش تولید، راه‌اندازی پویش زنجان همدل که با همت صدا و سیما و زندان‌های استان صورت گرفته را شایسته تقدیر دانسته و دستورات ویژه درباره تشکیل کارگروهای جداگانه در سطح استانداری با هدف جلب مشارکت دستگاه‌هایی اجرای استان و زمینه‌سازی برای حضور گسترده واحد‌های تولیدی و شرکت‌های معتبر در آزادی زندانیان صادر کرد.

فتح‌الله حقیقی ضمن تقدیر از همراهی خیرین در آزادی زندانیان بیان کرد: افزایش تعداد زندانیانی که در دو سال اخیر آزاد شده‌اند بیانگر آن است که مردم و خیران همیشه در کار خیر پیشگام هستند.

وی با بیان اینکه سال قبل  ۲۰۰ زندانی جرایم غیر عمد در استان زنجان با دست‌های سخاوتمند خیران و گذشت شاکیان آزاد شدند، گفت: در مرحله اول پویش زنجان همدل نیز ۵۶ زندانی جرایم غیر عمد آزاد شدند.

مدیرکل زندان‌های استان زنجان نیز در این جلسه گزارشی از اجرای طرح پویش زنجان همدل در کمک به آزادی زندانیان ارائه کرد.

محمد جوادی در مرحله اول این پویش که تا لحظه تحویل سال ادامه داشت با واریز ۱۰ میلیارد ریال هدایای نقدی مردم فهیم استان، ۴۷ زندانی نیازمند جرایم مالی استان آزاد شدند تا لحظه تحویل سال جدید را بتوانند در کنار خانواده خود سپری کنند.

محمد جوادی بیان کرد : در مرحله دوم این طرح که از سال جدید آغاز و تا نیمه رمضان شب میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) ادامه داشت تاکنون بیش از ۳ میلیارد ریال جمع‌آوری شده که با اولویت بندی صورت گرفته شاهد آزادی سایر زندانیان نیازمند جرایم مالی خواهیم بود.

مدیر کل زندان‌های استان زنجان با دعوت از خیرین برای مشارکت در طرح زنجان همدل به منظور آزادی زندانیان تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۸۰ زندانی نیازمند جرایم مالی چشم انتظار دستان پرسخاوت نیکوکاران و خیرین استان هستند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول