اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تاکید ائمه جمعه استان زنجان بر ضرورت اصلاح نظام بانکی

ائمه جمعه استان زنجان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تاکید بر لزوم برخورد با ابربدهکاران بانکی و همچنین اصلاح نظام بانکی، به راه افتادن ماشین تبلیغاتی دشمن با پادوئی برخی عوامل داخلی در فضاسازی رسانه‌ای علیه سفرهای خارجی وزیر امور خارجه و رئیس جمهور اشاره کردند

تاکید ائمه جمعه استان زنجان بر ضرورت اصلاح نظام بانکی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ائمه جمعه استان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تاکید بر لزوم برخورد با ="wordInCorrect" id="157_11">ابربدهکاران بانکی و همچنین اصلاح نظام بانکی و بازنگری در مقررات بانکی، به راه افتادن ماشین تبلیغاتی دشمن با پادوئی برخی عوامل داخلی در فضاسازی رسانه‌ای علیه سفرهای خارجی وزیر امور خارجه و رئیس جمهور اشاره کردند و بر برپایی جشن ولادت بانوی بزرگوار اسلام و همچنین تاکید بر برجسته‌سازی نقش مادر در جامعه تاکید کرده و بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف انرژی‌های مصرفی از جمله گاز با توجه به شرایط جوی تاکید کردند.

لزوم تسهیل پرداخت وام به مردم و اعتبارسنجی فرد تسهیلات گیرنده 

حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر سلطانیه با اشاره به دستورات پنجگانه رئیس جمهور برای اصلاح نظام بانکی از جمله سخت‌گیری بر بد حساب‌ها و انتشار اسامی آنها و با بیان اینکه این دستور برای افرادی که ۱۰، ۲۰ میلیون وام گرفته و چند قسط وامشان به تاخیر افتاده نیست، اظهار کرد:: باید با ابر بدهکاران بانکی برخورد شود.

امام جمعه سلطانیه بر تسهیل پرداخت وام به مردم و اعتبارسنجی فرد تسهیلات گیرنده از بانک از جمله خوش حسابی و گردش مالی او تاکید کرد و با بیان اینکه مراجعه زیادی داریم که بخاطر عدم تامین وثیقه یا ضمانت که بعضا هم تفسیر شخصی بانک است نه قانون، در بانک‌ها سرگردان هستند، افزود: مردم بخاطر ۵ میلیون وام یا وام ازدواج و مسکن در بانک‌ها سرگردان و گرفتار ضمانت هستند.

حسینی‌نسب اصلاح نظام بانکی و بازنگری در مقررات بانکی را ضروری دانست و با بیان اینکه در این بازنگری باید معایب و مشکلات مقررات بانکی به نفع مردم اصلاح شود، با تقدیر از اقدام میدانی و ورود رئیس جمهور به اصلاح نظام بانکی گفت: اصلاح نظام بانکی در پیچ و خم‌ها و کاغذبازی‌های اداری، تفاسیر شخصی و برداشت‌های سلیقه‌ای یا تعلل یا تاخیرهای عمدی در زمین نماند تا نظام بانکی متحول شود.

امام جمعه سلطانیه با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و با بیان اینکه خداوند نعمت‌های مادی را در اختیار همه حتی کفار قرار می‌دهد ولی گوهرهای قیمتی را فقط به بندگان خاص خود عطا می‌کند و لذا دو گوهر گرانبهای قرآن و عترت به پیامبر اسلام عطا شده، و دختر پیامبر کوثر است، گفت: همه قرآن و عترت در وجود حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها متجلی شده است.

وی با بیان اینکه سالروز ولادت حضرت زهرا (س)، روز بزرگداشت مقام مادر و مقام زن نامگذاری شده، تا زنان و مادران در مسیر زندگی الگو داشته باشند چرا که با ولادت زهرای اطهر و نزول سوره کوثر مقام و منزلت زن در اسلام آشکار شد، افزود: در مکتب اسلام زن جایگاه ویژه ای دارد و زن مثل قرآن انسان ساز است.

حسینی‌نسب با بیان اینکه مادر بودن، شوهرداری و خانه‌داری را اسلام از شئون زن می‌داند اما عده‌ای آن  را تحقیر زن می‌دانند، گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها با آن همه مقام و منزلتی که دارد، هم مادر، هم همسر و هم خانه دار بود.

 وی با مقایسه نگاه اسلام و غرب به زن و با بیان اینکه خودنمایی و یا وسیله التذاذ مردان شدن از جمله نگاه غرب به زن است، افزود: کشف حجاب جرم است و از پلیس بخاطر اعلام موضع در این باره و برخورد با متخلفان که خواست مردم مؤمن و انقلابی است، حمایت می کنیم.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه با عنایت الهی و توسل و دعای مؤمنان، رحمت الهی و بارش برف نازل شد و لذا باید در برابر نعمت الهی، نماز و سجده شکر بجا آورد، گفت: با توجه به کاهش دما در مصرف گاز صرفه جویی شود.

فعال شدن ماشین تبلیغاتی دشمن با پادوئی برخی عوامل داخلی 

حجت‌الاسلام علیرضا علی اکبری، خطیب جمعه ماهنشان با اشاره به سفر وزیر امور خارجه به چین و گفت‌وگو درباره رابطه ایران و چین خصوصاً نقشه راه ۲۵ ساله و همچنین سفر رئیس جمهور به روسیه و گفت‌وگو درباره روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور اظهار داشت: این دو سفر نشان از عزم دولت سیزدهم و تعامل فعال با شرق و همسایگان ایران است.

خطیب جمعه ماهنشان با اشاره به راه افتادن ماشین تبلیغاتی دشمن با پادوئی برخی عوامل داخلی در فضاسازی رسانه‌ای علیه این سفرهای خارجی وزیر امور خارجه و ئیس جمهور گفت: این بخشی از جنگ ادراکی و شناختی دشمن علیه ایران قوی و بر ضد خنثی‌سازی تحریم خصوصاً در میان این مذاکرات ایران در وین است.

 وی با اشاره به پنج دستور مهم رئیس جمهور در اصلاح نظام بانکی به نفع مردم گفت: رئیس‌جمهور بر تعیین کارگروه برای شناسایی و رفع مشکلات درونی نظام بانکی تاکید دارد که این امر نشان از قرار گرفتن در یک مسیر اصلاحی، عملیاتی و ایجاد تحول در نظام بانکی است.

علی‌اکبری اشاره به روز ولادت حضرت زهرا(س) و روز مادر و تبریک به همه شیعیان و تاکید بر برپایی جشن ولادت این بانوی بزرگوار اسلام و همچنین تاکید بر برجسته‌سازی نقش مادر در جامعه که دشمن در صدد تخریب این جایگاه است، تاکید کرد و گفت: اگر نقش مادر در جامعه تبیین و شناسانده شود معضلات کنونی به وجود آمده از بین خواهد رفت، اگر بانوان جامعه به نقش خود به عنوان مادر واقف شوند و در تربیت نسل آینده کوشا خواهند بود. 

امام جمعه ماهنشان ضمن دعوت از همه همشهریان و هم شهرستانی‌های برای صرفه جویی در مصرف گاز در این فصل سرما و دعوت به خویشتن‌داری به دلیل مشکلات به وجود آمده در اثر بارش، بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی id="4709_7">و دریافت دز سوم واکسن تاکید کرد.

تبلیغات منفی در مورد واردات واکسن و ربط دادن آن با اف ای تی اف در گذشته

همچنین حجت‌الاسلام مهدی منصوری، امام جمعه آب‌بر نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تاکید بر اهمیت ارتباط با کشورهای دیگر اظهار داشت: روابط ایران با چین که یکی از کشورهای مهم اقتصادی جهان و روسیه که از قدرت‌های بزرگ است، اهمیت دارد.

امام جمعه آب‌بر با اشاره به تبلیغات منفی در زمینه واردات واکس کرونا در گذشته و ربط دادن آن با اف ای تی اف گفت: خوشبختانه تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیون دز واکسن وارد کشور شده و شاهد کاهش آمار فوتی‌ها در کشور هستیم.

وی با اشاره به بارش رحمت الهی از زحمات هلال احمر، بسیجیان، پلیس و راهداری در زمینه بازگشایی معابر و و نجات در راه‌ماندگان و مسافران در محورهای مواصلاتی، از مردم خواست در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.

منصوری به ایستادگی مردم یمن در مقابل دشمنان و زیاده‌خواهی و تجاوز عربستان  به این کشور با حمایت آمریکا اظهار داشت: مردم مقاوم یمن سیلی سختی به دشمنان وارد کردند.

روسیه و چین در مجامع بین‌المللی از ایران حمایت می‌کنند

همچنین امام جمعه قیدار هم در خطبه‌های این هفته به سفر وزیر خارجه به چین و سفر رئیس جمهور به روسیه اشاره و تصریح کرد: امیر عبداللهیان در هفته گذشته به چین سفر کرد و درباره روابط ایران و چین خصوصا نقشه راه توافق ۲۵ساله با مقامات این کشور گفت‌وگو کرد و روز چهارشنبه ۲۹دی نیز رئیسی به مسکو سفر کرده و درباره روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور و راههای تقویت و گسترش آن گفت‌وگو کردند.

حجت‌الاسلام علی موسوی با تاکید بر اهمیت رابطه با دو کشور چین و روسیه برای ایران گفت: 
اولا کشور روسیه در زمره همسایگان منطقه‌ای ایران به شمار می‌آید و ثانیا در سال‌های اخیر دو کشور روابط رو به گسترش سیاسی، اقتصادی، امنیتی و دفاعی داشته‌اند و در جنگ با تکفیری‌ها و برگزاری رزمایش‌های مشترک دریایی این دو کشور تعامل خوبی داشتند.

وی ادامه داد: کمک به حل مشکلات ارمنستان و آذربایجان و کاهش تنش‌ها در افغانستان و حمایت از ایران در مجامع بین‌المللی در مذاکرات هسته‌ای از جمله تعاملات خوب و مفید این دو کشور است.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول