اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آغاز کشت محصول کرفس در شهرستان طارم

عملیات کاشت محصول کرفس در مزارع شهرستان طارم آغاز شد، پیش بینی می‌شود، در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ حدود ۳۵۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت کرفس اختصاص یابد.

آغاز کشت محصول کرفس در شهرستان طارم

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عملیات کاشت محصول کرفس در مزارع شهرستان طارم آغاز شد، پیش بینی می‌شود، در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ حدود ۳۵۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت کرفس اختصاص یابد.

تعداد ۳۱۰ نفر بهره‌بردار به کشت و کار این محصول مشغول هستند و از این طریق کسب درآمد می‌کنند که پیش بینی می‌شود از این میزان سطح، حدود ۲۱ هزار تن محصول کرفس برداشت شود.

گفتنی است، همه ساله کاشت کرفس توسط کشاورزان طارمی از اوایل مهر ماه آغاز شده و تا اواخر مهر ادامه می‌یابد و برداشت این محصول نیز از اوایل فروردین تا آخر فروردین صورت می‌گیرد.

شایان ذکر است، محصول کرفس در شهرستان طارم به صورت نشایی کشت می‌شود و رقم مورد کشت در این شهرستان شامل فریموس است.

از جمله اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در خصوص محصول کرفس، تامین نهاده‌های مورد نیاز، برگزاری برنامه‌های آموزشی گروهی و انفرادی، بازدیدهای کارشناسی و ارائه توصیه‌های فنی و همچنین تنظیم بازار می باشد.

انتهای پیام/2308

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول