اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی مازندران:

قفل تعطیلی کارگاه‌های صنایع دستی مازندران شکسته شود

خبرگزای فارس: معاون فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: در سال حمایت از تولیدات ملی قفل تعطیلی کارگاه‌های صنایع دستی شکسته شود.

قفل تعطیلی کارگاه‌های صنایع دستی مازندران شکسته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، رحمت‌الله علیزاده شامگاه سه‌شنبه در جلسه هدفمندسازی یارانه‌ها که در استانداری مازندران تشکیل شد با بیان اینکه در جریان هدفمندی یارانه‌ها بسته سیاسی حمایتی سازمان گردشگری مازندران کمکی برای توسعه این دو بخش در استان است، اظهار داشت: گردشگری و صنایع دستی دو عنصر مهم و ظرفیت اشتغالزایی در مازندران است که از سوی کارشناسان بسته حمایتی در حوزه‌های مختلف تحلیل و بررسی شده است‌.

وی یادآور شد: تاکنون حوزه اشتغال در بحث گردشگری و صنایع دستی مورد بی‌مهری قرار گرفت.

این مسئول حضور میلیونی مسافران در مازندران را ناشی از موهبت‌های خدادادی در استان دانست و گفت: تاکنون شاهد هیچگونه مدیریتی در بخش برنامه‌ریزی از منابع گردشگری صورت نگرفت.

علیزاده تصریح کرد: اقدام خوب دولت در بحث هدفمندی یارانه‌ها توازن نرخ انرژی بخش‌های صنعتی با گردشگری و صنایع دستی است.

 

 

وی ورود کالاهای خارجی را در بحث صنایع دستی موجب متضرر شدن صنایع دستی داخلی دانست و گفت: قیمت تمام شده تولیدات صنایع دستی مازندران با تامین مواد اولیه وارداتی گران و مقرون به صرفه نیست.

معاون فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه صنایع دستی داخلی قدرت رقابت را با تهیه مواد اولیه گران در مقابل کالاهای وارداتی از دست داده است، خاطرنشان کرد: بعد از هدفمندی یارانه‌ها و تحریم‌ها حتی در بافت گلیم دچار مشکل شدیم.

این مسئول متذکر شد: در سال حمایت از تولید ملی نباید شاهد تعطیلی کارگاه‌های صنایع دستی داخلی باشیم.

وی ادامه داد: با اجرای هدفمندی یارانه‌ها در بحث تسهیلات کارگاه‌های تولیدی شاهد تعطیلی مشاغل خانگی در مازندران شدیم.

علیزاده با بیان اینکه در هدفمندسازی یارانه‌ها در حوزه گردشگری به منظور روان سازی و جذب سرمایه‌گذار سازمان به استان‌ها تفویض اختیار کرده است، بیان کرد: بحث نظارت و تاسیسات گردشگری به بخش خصوصی واگذار شد و استعلام‌ها در این بخش به‌زودی انجام می‌شود.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول