اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش همدان:

آموزش و پرورش بستر مناسبی در پیوستن به شجره صالحین دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: آموزش و پرورش بستر مناسبی برای پیوستن به شجره طیبه صالحین دارد.

آموزش و پرورش بستر مناسبی در پیوستن به شجره صالحین دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عباس حسنی‌محتشم بعد از ظهر امروز در همایش سالانه کمیته‌های اجرایی بسیج دانش‌آموزی استان همدان با اشاره به اقدام موهن اخیر مستکبران در اهانت به پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: موج بیداری اسلامی تا حدودی خاموش شده بود که وقتی اهانت به پیامبر اعظم (ص) از طرف نظام سلطه جهانی در دستور کار قرار گرفت بار دیگر خیزش مسلمانان، جهان را دگرگون کرد.

وی با بیان اینکه خیزش مسلمانان شروع انقلاب اسلامی را در اذهان زنده می‌کند، افزود: خیزش و موج دوم بیداری اسلامی با الگوگیری از فرهنگ بسیجی تداوم این خط نورانی را نشان می‌دهد که امیدواریم شاهد این مرحله از تغییرات وسیع اجتماعی به نفع دین باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه راهیان نور تأثیرات زیادی در دانش‌آموزان دارد، ابراز داشت: وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده که راهیان نور در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

وی اضافه کرد: با نگاه مثبتی که بین مجموعه آموزش و پرورش به وجود آمده و با وجود الگوی تربیتی که در آموزش و پرورش مشاهده می‌شود، هیچ ظرفیتی به اندازه راهیان نور نیست چرا که جوانانی برای دفاع از ناموس این مرز و بوم جان خود را از دست دادند که دانش‌آموز باید این موارد را یاد گیرد.

حسنی‌محتشم با بیان اینکه ما به دنبال الگوهای تربیتی خود هستیم، افزود: اگر در راهیان نور کار تربیتی انجام دهیم، سالیان سال در ذهن مخاطب باقی می‌ماند که در این راستا باید تمام کارها با ذهنیت تربیتی باشد تا برای تداوم نظام مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه همدان در ارزیابی‌های راهیان نور رتبه نخست کشور را کسب کرد، گفت: برای کیفی‌سازی راهیان نور نیازمند برنامه هستیم تا تغییراتی در دانش‌آموز شکل گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه همه اعزام‌های راهیان نور باید با برنامه صورت گیرد، بیان داشت: در اعزام‌ها همه باید حضور داشته باشند، باید تلاش کنیم با محوریت الگوهای تربیتی همه آنچه که دین به ما می‌گوید را تبیین کنیم.

وی از برگزاری یادواره شهید طالبیان یکی از شهدای شاخص فرهنگی خبر داد و گفت: امسال یادواره‌ای برای شهدای فرهنگی خواهیم داشت که در آذرماه در سطح استانی برگزار می‌شود.

حسنی‌محتشم خاطرنشان کرد: در دو هفته آینده برنامه‌ها را با محوریت سپاه و آموزش و پرورش اعلام می‌کنیم، تا یادواره در سطح استان برگزار شده و راویان با حضور در مدارس به تبیین ارزش‌های دفاع مقدس بپردازند.

وی در ادامه با اشاره به شجره طیبه صالحین بسیج نیز اظهار کرد: آموزش و پرورش بستر مناسبی برای پیوستن به شجره طیبه صالحین دارد به همین علت باید شروع‌کننده مدارس باشند و در این راستا همه باید به مدارس کمک کنند تا مدارس بتوانند نقش محوری خود را ایفا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه در زمان اعزام دانش‌آموزان به راهیان نور فضای استان باید فضای جبهه و جنگ باشد، افزود: با فضاسازی در زمان اعزام به راهیان نور مردم به این جمع‌بندی می‌رسند که کاری نوآورانه در راستای آرمان‌های انقلاب و نظام است.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه از این پس سه زنگ در مدارس نواخته می‌شود، گفت: طبق بخشنامه از این به بعد فقط زنگ دفاع مقدس، بازگشایی مدارس و زنگ 12 بهمن ماه طبق بخشنامه در مدارس نواخته می‌شود.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول