اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تبریز صورت گرفت

گشایش نمایشگاه «آیینه حسن» با آثاری منقش به نام پیامبر اکرم(ص)

خبرگزاری فارس: مدیرکل حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور، صنایع‌دستی را ابزاری شایسته و هنری تاثیرگذار در محکومیت اهانت وارد شده به ساحت مقدس پیامبر(ص) ارزیابی کرد.

گشایش نمایشگاه «آیینه حسن» با آثاری منقش به نام پیامبر اکرم(ص)

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اسدالله محمدپور ظهر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه «آیینه حسن» در تبریز اظهار داشت: نمایش آثار صنایع‌دستی تولید شده در آذربایجان‌شرقی با موضوعات مرتبط با پیامبر اکرم، به خوبی می‌تواند عمق نفوذ و سیطره منش و نام پیامبر را بر روی هنرمندان مسلمان ایرانی نشان دهد.

وی 80 اثر نمایش داده شده در این نمایشگاه را از جمله شاخص‌ترین و برگزیده‌ترین آثار صنایع‌دستی تولید شده در منطقه و کشور خواند و گفت: صنایع‌دستی با توجه به روح لطیف و جاری زندگی که در آن وجود دارد، مسیری هنرمندانه و ظریف برای نمایش انزجار از حرکت موهون صورت گرفته علیه پیامبر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم، آموزه‌های دینی به خصوص سیره پیامبر عظیم‌الشأن اسلام را در ارتباط تنگاتنگ با روح هر مسلمان متعهد دانست و گفت: هنرمندان رشته‌های صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی با استقبال گسترده‌ای که از برگزاری این نمایشگاه داشتند، نشان دادند که با ابزار هنر می‌توان صریح‌ترین پاسخ‌ها را به عنوان مکمل راهپیمایی‌های گسترده، به اهانت‌کنندگان به ساحت پیامبر داد.

تراب‌ محمدی اسلام ناب محمدی را گره خورده با روح هنرمندان مسلمان رشته‌های مختلف صنایع‌دستی دانست و گفت: آیینه حسن با نمایش 80 اثر شاخص و برگزیده هنرمندان استان در رشته‌هایی همچون تذهیب، سفال، خطاطی، نقاشی روی چرم، نقاشی پشت آیینه، معرق و منبت چوب، ورنی و تابلو فرش، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌ قیمتی و نیز کاشی هفت رنگ پاسخی در محکومیت اهانت وارد شده به ساحت پیامبر خواهد بود.

یادآور می شود، نمایشگاه «آیینه حسن» با نمایش آثاری منقش به نام پیامبر اکرم(ص)، با حضور مدیر موزه ملی ایران و مدیرکل حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور، رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی و جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان صنایع‌دستی استان افتتاح شد.

این نمایشگاه در محل خانه پروین اعتصامی تبریز گشایش یافته و تا پایان مهرماه جاری از ساعت 9 صبح تا 17 آماده بازدید علاقه‌مندان خواهد بود.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول