اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی خبر داد

راه‌اندازی موزه صنایع‌دستی در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور از راه‌اندازی موزه صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

راه‌اندازی موزه صنایع‌دستی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اسدالله محمدپور عصر امروز در آیین تجلیل از هنرمندان صنایع‌دستی استان در تبریز اظهار داشت: ساختمان این موزه خریداری شده و هم‌اکنون در آستانه تجهیز و راه‌اندازی قرار دارد.

وی تقویت جدی حوزه صنایع‌دستی استان‌ها را رویکرد مهم و مدنظر تمام مدیران سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در کشور و استان‌ها عنوان کرد و گفت: اختصاص بیشتر از نصف رشته‌های مصوب مشاغل خانگی به رشته‌های صنایع‌دستی نشان از اهمیت این صنایع در کشور دارد.

محمدپور با اشاره به اهتمام جدی دولت‌های نهم و دهم برای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی، بر حل موانع این حوزه تاکید کرد و گفت: تعهدات سازمان در امسال، صادرات صنایع‌دستی به ارزش بیش از 1.5 میلیارد دلار یعنی سه برابر حجم صادرات سال گذشته است.

مدیر موزه ملی ایران فاخرترین آثار فرهنگی و تمدنی یک کشور را صنایع‌دستی آن کشور خواند و گفت: امروزه هر کشوری می‌خواهد در سطح بین‌المللی افتخار و مباهاتی کند، صنایع‌دستی و آثار تمدنی خود را به رخ جهانیان می‌کشد.

محمدپور با بیان اینکه صنایع‌دستی تنها اشیایی کاربردی نیستند بلکه مصداق و میزانی از فرهنگ و تمدن انسان‌ها به شمار می‌رود، یادآور شد: موزه ملی کشور به عنوان محل نمایش شاخص‌ترین و نخبه‌ترین آثار، بیش از یک میلیون شی کشف شده طی ده‌ها سال حفاری و کاوش در نقاط مختلف ایران را در خود دارد که بخش عمده‌ای از آنها را آثار صنایع‌دستی تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه در آثار صنایع‌دستی هنرمندان ایرانی عشق، روح و زندگی جریان دارد، تاکید کرد: بنیان هویتی ما در دست هنرمندان صنایع‌دستی کشورمان قرار دارد.

محمدپور همچنین با اشاره به فعالیت خلاقانه هزاران هنرمند صنایع‌دستی در آذربایجان‌شرقی، تجلیل از این هنرمندان را کاری شایسته و در خور تقدیر دانست و خاطرنشان کرد: ارتباط مدیران با هنرمندان صنایع‌دستی باید همیشه برقرار و در تداوم باشد.

آیین تجلیل از 9 هنرمند رشته‌های مختلف صنایع‌دستی استان با حضور مشاور عالی و مدیرکل حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی و جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان صنایع‌دستی استان در تبریز برگزار شد.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول