اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس عنوان کرد

تدوین 15 هزار کتاب در حوزه دفاع مقدس / تدوین 3 میلیون سند دفاع مقدس

خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس گفت: تاکنون 15 هزار کتاب در حوزه دفاع مقدس تدوین شده است.

تدوین 15 هزار کتاب در حوزه دفاع مقدس / تدوین 3 میلیون سند دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان سردار هادی مرادپیری پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه چهارمین کنگره سراسری ادبیات پایداری در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: سئوال اصلی در حوزه دفاع مقدس چگونگی انتقال علوم و معارف دفاع مقدس به نسل آینده است که در این زمینه رو‌ش‌های متعددی مطرح شد.

وی بیان داشت: نخستین اقدامی که ما باید انجام می‌دادیم، این بود که با استفاده از علوم و معارف سرفصل‌هایی نوشته و به شورای انقلاب فرهنگی ارائه دهیم و در نهایت با تصویب وزارت علوم درس دو واحدی آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و درس آمادگی دفاعی در مدارس ایجاد شد.

انقلاب و جنگ محور تحول هستند

وی با اشاره به تشکیل کمیته علوم و معارف دفاع مقدس در وزارت علوم ابراز داشت: آنچه ما مطالعه و بررسی کردیم در تمام کشورها دو عامل انقلاب و جنگ محور تحول است.

مرادپیری افزود: هشت سال دفاع مقدس ما بدون هرگونه آمادگی و با پیروزی به اتمام رسید و این نتیجه تنها با مقاومت نیروهای مردمی میسر شد.

وی خاطر نشان کرد: جنگ علم بین‌رشته‌ای است و تمام حوزه‌ها را از جمله مدیریت، جامعه‌شناسی، هنر، جغرافیا و ... به کار می‌گیرد.

مرادپیری ابراز داشت: در تمام کشورها بعد از جنگ رشته‌های جدیدی شکل می‌گیرند و ما و بعد از گذشت 34 سال از جنگ شاید دیر اما به شکل مطلوبی تدوین را آغاز کردیم.

وی با اشاره به تصویب رشته ادبیات پایداری در وزارت علوم گفت: رشته‌های متعددی از جمله جغرافیا و دفاع مقدس، روانشناسی، جامعه‌شناسی، مدیریت، هنر و مهندسی دفاع مقدس در حوزه دفاع مقدس تشکیل شده است.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس احیای علوم و معارف دفاع مقدس و انتقال آن به نسل آینده را یک وظیفه دانست و بیان داشت: در ترم جاری 208 هزار دانشجو واحد آشنایی با دفاع مقدس را انتخاب کردند و  یک هزار و 560 استاد هم تربیت کردیم که در سراسر کشور در حال تدریس این واحد هستند که 30 درصد آنها دارای مدرک دکترا 70 درصد از فرماندهان دفاع مقدس هستند.

مرادپیری با بیان اینکه ما به دنبال پاسخگویی به سئوالات و ابهامات نسل جوان هستیم، افزود: برای ارائه این درس کتاب ویژه‌ای هم به منظور پاسخ به چرایی جنگ تهیه شده و سه دانشگاه نیز از ترم آینده رشته جغرافیا و دفاع مقدس را ارائه می‌کنند.

وی ابراز داشت: رشته علوم و معارف دفاع مقدس در مقطع کارشناسی نیز مصوب شده که از سال آینده در مقطع کارشناسی پذیرش دارد.

تدوین 15 هزار کتاب در حوزه دفاع مقدس

مرادپیری عنوان کرد: دفاع همچنان ادامه دارد و در وصیتنامه شهدا نیز دو پیام مهم حفظ انقلاب و پیروی از ولایت مورد تاکید قرار گرفته است، مسئله مهم برای ما در مورد ورود به دانشگاه‌ها تبیین انقلاب و عملکرد هشت سال دفاع مقدس است.

مرادپیری گفت: تاکنون 15 هزار کتاب در حوزه دفاع مقدس تدوین شده و با هماهنگی وزارت ارشاد کتاب‌های حوزه دفاع مقدس را ممیزی و بررسی می‌کنیم تا اشکالات و تحریف‌های احتمالی در آنها رخ ندهد.

وی از تدوین دایرة‌المعارف دفاع مقدس خبر داد و خاطر نشان کرد: مصوبه انتشار فصلنامه علمی پژوهشی از وزارت علوم دریافت کرده‌ایم که با بالاترین درجه علمی تولید می‌شود.

مرادپیری تصریح کرد: 3 میلیون سند از اسناد دفاع مقدس را در بحث‌های فیلم، عکس، صوت و ... در دست داریم و بیشتر مراجعه‌کنندگان به اسناد جنگ خارجیان هستند.

وی گفت: تاکنون 3 هزار مقاله در حوزه دفاع مقدس جمع‌آوری شده و آمادگی داریم تا از پایان‌نامه‌های دانشجویی در حوزه دفاع مقدس حمایت مالی داشته باشیم.

به گزارش فارس، چهارمین کنگره سراسری ادبیات پایداری 9 و 10 اسفند ماه جاری در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/80017/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول