اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین:

جشنواره شمسه برای نخستین‌بار در قزوین برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: اجرای جشنواره شمسه در قزوین از جمله برنامه‌های تدوین شده سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در سال 92 است.

جشنواره شمسه برای نخستین‌بار در قزوین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سعید وزیری‌نژاد در نود و هفتمین نشست شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات مردمی این شورا با حضور مجموعه مدیریت شهری با رویکرد بررسی بودجه 92 برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره شمسه در قزوین از برنامه‌های تدوین شده سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین است که برای نخستین‌بار با تصویب اعتبار لازم این جشنواره در سال 92 اجرا می‌شود.

وی اذعان داشت: جشنواره شمسه در قزوین با عنوان شهروند، محله، سرمایه اجتماعی و هویت برای نخستین‌بار در قزوین تدوین شده است که با اجرای این طرح شهروندان قزوینی در دو دوره شش ماهه درگیر شرکت در این جشنواره می‌شوند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین ابراز داشت: در جشنواره شمسه مسابقه‌های مختلف از جمله قرآنی و سرود با موضوع‌های متنوع برای تمام گروه سنی اعم از دختران و پسران برگزار می‌شود.

وزیری‌نژاد به برنامه‌های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در سال 92 اشاره کرد و گفت: سبک زندگی اسلامی و دینی، تقویت جایگاه خانواده و نقش موجود آن، اجتناب از تضعیف نقش‌های خانواده، توجه به قشر کودک و نوجوان، تصدی‌گری و حمایت مدیریت شهری، بهینه‌سازی برای توسعه جذب شهروندان و حمایت از رسانه‌ها، مساجد، کانون‌های فرهنگی و اصناف از جمله برنامه‌های این سازمان است.

این مسئول با بیان اینکه ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی بین شهروندان از جمله طرح‌های جامع سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین است، ابراز داشت: ارتقای فضای سبز در زندگی شهری، مسئولیت متقابل در خانواده، افزایش مطالعه و تفکر خلاق، ارتقای عفاف و حجاب، نظم، انضباط و قانون‌گردی، تقویت روابط اجتماعی، آپارتمان‌نشینی و احترام به دیگران، آشنایی با تکالیف شهروندان و ترویج و مصرف تولیدات داخلی از جمله برنامه‌های فرهنگی این سازمان برای ترویج این سبک در بین شهروندان است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین ترویج آیین نماز و دعا، نشست‌های دینی، ترویج امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر و الگوهای دینی را از برنامه‌های طرح هویت ملی، ترویج خوداتکایی و خودباوری و تقویت عزت‌نفس را از برنامه‌های طرح ملی و انقلابی و ارتقای هم‌بستگی شهروندان با آثار تاریخی و زیارتی مانند سعدالسلطنه، چهل ستون، چهار انبیاء (ع)، امامزاده حسین (ع) و معرفی آثار هنرمندان از جمله هنر خوشنویسی را از برنامه‌های طرح شهری و محلی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه برخی از رسانه‌های نوظهور به دلیل عدم آشنایی شهروندان قزوینی آسیب‌های فراوانی برای آنان دارد، اذعان داشت: امسال سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برای آشنایی این شهروندان با آسیب‌های این رسانه‌ها و ارایه آموزش‌های لازم به والدین، مدیران و جوانان پیرامون خطرات این رسانه‌ها برنامه مدیریت تغییرات فرهنگی را برنامه‌ریزی کرده است.

این مسئول به برنامه‌های فراگیر شهری و بین‌المللی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی در نوروز، شعبان، عید قربان تا غدیر، عید سعید فطر، هفته دفاع مقدس، دهه کرامت و هفته بسیج و کتاب‌خوانی از جمله این برنامه‌‌ها است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین متذکر شد: 45 درصد از بودجه 92 سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین مربوط به طرح ترویج سبک زندگی اسلامی و دینی، 25 درصد مربوط به هویت دینی، ملی، انقلابی و شهری و محلی، 10 درصد مربوط به مدیریت تغییرات فرهنگی و 20 درصد مربوط به سایر برنامه‌های فرهنگی مناسبتی است.

انتهای پیام/77009/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول