اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

فارس من| دو هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغات البرز به سیستم آبیاری نوین تجهیز می‌شوند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: طبق تعهدات صورت گرفته انجام دو هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغات استان به سامانه‌های آبیاری نوین با اعتبار دولتی ۲۵ میلیارد تومان و پنج میلیارد تومان آورده کشاورزان در دستور کار است.

فارس من| دو هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغات البرز به سیستم آبیاری نوین تجهیز می‌شوند

سیدمجید موسوی، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج،  با اشاره به وسعت اراضی کشاورزی و باغاتی که به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده‌اند، گفت: تا کنون ۱۶ هزار هکتار از ۵۰ هزار هکتار اراضی استان به سامانه نوین آبیاری تجهیز شده است.

وی با اشاره به سهم این سامانه‌ها در اراضی کشاورزی استان افزود: این میزان ۳۲ درصد از اراضی کشاورزی و باغات استان را شامل می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه هر سال تعهداتی در خصوص تجیهز اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری ایجاد می‌شود، ادامه داد: سال گذشته هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده‌اند، این اقدام ۱۶ میلیارد تومان هزینه داشته که ۱۳.۵ میلیارد تومان آن اعتبار دولتی و ۲.۵ میلیارد تومان آن هم آورده کشاورزان بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به تعهد امسال استان در این زمینه توضیح داد: طبق تعهدات صورت گرفته امسال باید دو هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغات استان به سامانه‌های آبیاری نوین با اعتبار دولتی ۲۵ میلیارد تومان و پنج میلیارد تومان آورده کشاورزان مجهز می‌شوند.

هر هکتار تجهیز زمین‌های کشاورزی به سیستم آبیاری قطره‌ای ۱۳ میلیون تومان و به ازای هر هکتار آبیاری بارانی مکانیزه ۱۱ میلیون تومان یارانه دولتی پرداخت می‌شود

 

وی اضافه کرد: به ازای هر هکتار تجهیز زمین‌های کشاورزی به سیستم آبیاری قطره‌ای ۱۳ میلیون تومان و به ازای هر هکتار آبیاری بارانی مکانیزه ۱۱ میلیون تومان یارانه دولتی پرداخت می‌شود.

موسوی توضیح داد: علاوه بر این، به ازای هر هکتار آبیاری بارانی کلاسیک ثابت نیز هشت میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و به ازای هر هکتار آبیاری کم فشار و انتقال آب با لوله یارانه دولتی پرداخت می‌شود.

در شرایطی که استان با مشکل کم آبی مواجه است، راه اندازی چنین سیستم‌هایی باعث صرفه جویی در مصرف آب و حفظ ذخایر موجود می‌شود

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز با اشاره به تاثیر تجیهز زمین‌های کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری گفت: در شرایطی که استان با مشکل کم آبی مواجه است، راه اندازی چنین سیستم‌هایی باعث صرفه جویی در مصرف آب و حفظ ذخایر موجود می‌شود.

مخاطبان خبرگزاری فارس چندی پیش مسئله آبیاری باغات و زمین‌های کشاورزی خود را تحت عنوان «آبیاری قطره ای باغات کرج نیمه کار رها شده‌است» را در سامانه «فارس من» ثبت کرده بودند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول