اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ارزش افزوده بخش کشارزی متناسب با جایگاه آذربایجان‌شرقی نیست

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، گفت: با توجه به میزان اشتغال بخش کشاورزی به نظر می‌رسد، ارزش افزوده این بخش متناسب با جایگاه استان نیست.

ارزش افزوده بخش کشارزی متناسب با جایگاه آذربایجان‌شرقی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، داوود بهبودی در جلسه بررسی شاخص‌های بخش کشاورزی استان، اظهار کرد: نقش بخش کشاورزی در حوزه‌های تامین خوراک، معیشت، ایجاد اشتغال و سایر عرصه‌ها بسیار مهم است اما نباید انتظار داشته باشیم این بخش  جور کم‌کاری سایر حوزه‌ها را نیز بکشد.

وی افزود: رکودی که بخش صنعت را مبتلا کرده باعث شده با یک سری از محدودیت‌ها و موارد تحمیلی در بخش کشاورزی مواجه باشیم.

بهبودی تصریح کرد: با توجه به رویکردهای نوین و صنعتی شدن جوامع انتظار می‌رود میزان اشتغال در بخش کشاورزی کاهش یابد اما مطلق عدد اشتغال کشاورزی در کشور و استان تقریبا حفظ می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، ابراز داشت: عرصه صنعت ظرفیت‌های لازم برای ایجاد اشتغال جدید را ندارد و وقتی کشاورز سنتی فرصت دیگری برای اشتغال نمی‌بیند به ناچار در شغل خود باقی می‌ماند و در واقع رفته رفته بازدهی و بهره‌وری نیروی کار کشاورزی کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به سنتی بودن روش‌های کشاورزی در کشور و استان متذکر شد: با توجه به میزان اشتغال بخش کشاورزی به نظر می‌رسد، ارزش افزوده این بخش متناسب با جایگاه استان نیست.

بهبودی اضافه کرد: باید به سمت کشت محصولات با ارزش افزوده بالا حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه باید به نحوی تمام رویکردهای برنامه‌ای را همگرا کنیم، خاطرنشان کرد: در آذربایجان‌شرقی حداقل ادبیات اداری در سند تدبیر توسعه، اقتصاد مقاومتی و جهش تولید مبانی مشترکی دارند و این نقطه قوت در عرصه تصمیم‌سازی استان بوده و موجب کاهش پراکنده کاری و کلی گویی شده است.

گفتنی است، لزوم توجه به تکمیل زنجیره تولید، فرآوری و فروش محصولات کشاورزی، تامین زیرساخت‌های انرژی واحدهای تولیدی، جذب سرمایه‌گذاری‌های کلان، ارتقاء بهره‌وری واحدهای تولیدی موجود و تکمیل ظرفیت‌های آنها و ورود جدی مراکز علمی و تحقیقاتی به مسائل مرتبط با بخش کشاورزی از جمله موارد مطروحه در جلسه امروز بود.

انتهای پیام/60026/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول