اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

امام جمعه بندرعباس: ارتباط دانشگاههای هرمزگان با صنایع ضعیف است

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: دانشگاه‌های استان هرمزگان ارتباط خوبی با صنعت ندارند و برنامه‌ای مدون برای تحقق این امر وجود ندارد که این خلاء باید با برنامه‌ریزی مناسب پُر شود.

امام جمعه بندرعباس: ارتباط دانشگاههای هرمزگان با صنایع ضعیف است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام محمد عبادی زاده امروز در حاشیه بازدید از پالایشگاه نفت آفتاب با توجه به اینکه فقر و بیکاری با یکدیگر رابطه تنگاتنگی دارند، افزود: نگاه شرکت نفت آفتاب به جذب نیروهای داخل استان هرمزگان بسیار ارزشمند است و امیدواریم این روند حفظ  و تقویت شود.

وی بیان داشت: توقف مرحله جدید شرکت نفت  یکی از دل‌نگرانی‌های بنده بوده است چرا که راه‌اندازی آن می‌تواند تاثیر مثبتی روی اقتصاد و مسائل اجتماعی داشته باشد و با پیگیری‌های انجام شده چالش‌ها و موانع برای اجرای مرحله جدید برطرف شد.

امام جمعه بندرعباس یادآور شد: دانشگاه‌های استان هرمزگان ارتباط خوبی با صنعت ندارند و برنامه‌ای مدون برای تحقق این امر وجود ندارد که این خلاء باید با برنامه‌ریزی مناسب پُر شود.

حجت الاسلام عبادی زاده ادامه داد: اساتید دانشگاه  و اعضای هیات علمی، باید از شرکت‌های صنعتی بازدید کنند تا با آگاهی از چالش‌ها و مسائل صنعت، اقدام به ارائه آموزش‌ها به دانشجویان کنند.

وی بیان داشت: آگاه نبودن صنعت از ظرفیت‌ها و توانایی دانشگاه‌ها و نبود آگاهی دانشگاه‌ها از چالش‌ها و مسائل صنعت از مهم‌ترین موانع و چالش‌های تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت است.

امام جمعه بندرعباس عنوان کرد: دانشگاه باید ظرفیتی را ایجاد کند تا صنایع در قالب یک دفتر در دانشگاه حضور پیدا کند و این ارتباط  تقویت شود که خوشبختانه این اقدام عملی شکل گرفته است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان  با اشاره به پیشرفت‌های جوانان کشور، اظهار داشت: در هر زمانی که به جوانان و بخش خصوصی اعتماد کردیم، اتفاق‌های بزرگی در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت رقم خورد.

وی عنوان کرد:  شکست جریان سوسیالیستی و کمونیستی شرق آسیا نشان داد تمرکز بر اقتصاد دولتی نمی‌تواند موفق باشد و شکست آن‌ها ناشی از نداشتن توجه به بخش خصوصی بود.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: موفقیت‌های شرکت‌های خصوصی در استان هرمزگان الگوی موفقی برای دیگران است و مسوولان باید به این باور برسند که به بخش خصوصی اعتماد کنند؛ چراکه رشد و توسعه کشور نیز در گروی تحقق همین امر است‌.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده،  با ذکر این نکته که افراد سوء استفاده‌گر و دلال را نباید با بخش خصوصی اشتباه گرفت، خاطرنشان کرد: مدیران و مسوولان ارشد دولتی باید در ابتدا مسائل و مشکلات طرح‌های رها شده در بخش‌های صنعت، معدن و سایر حوزه‌ها را بررسی و حل کنند و در مرحله بعد اگر باز هم شاهد مجموعه‌های رها شده بودیم باید تعیین تکلیف انجام شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول