اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

واکنش استانداری به ماجرای «استخدام رانتی»/ معاون استاندار: استخدام نه، ساماندهی کردیم!

استانداری کرمانشاه در واکنش به خبر «استخدام رانتی» واکنش نشان داد، اما توضیحات آنان بسیار پراشکال و مبهم است و همین مسئله بر پیچیده‌تر شده ابعاد ماجرا افزود. معاون استاندار بدون توضیح خاصی در خصوص نامه ارسالی به نوبخت، انگشت اتهام را سوی رسانه‌ها گرفت و خبرگزاری‌ها را به بیان خلاف واقع متهم کرد و مدعی شد که لیست ارسالی جهت تبدیل وضعیت کارکنان بوده نه استخدام جدید؛ ادعایی که با متن نامه استاندار، تناقض فاحشی دارد.

واکنش استانداری به ماجرای «استخدام رانتی»/ معاون استاندار: استخدام نه، ساماندهی کردیم!

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، چندی پیش فعالان فضای مجازی استان کرمانشاه، با اعتراض به شائبه استخدام برخی از افراد اصلاح‌طلب در دولت واکنش نشان دادند. بنابر گفته این فعالان، لیستی ۲۰ نفره از اصلاح طلبان و فعالان ستادی حسن روحانی تهیه شده و مسئولان کرمانشاه به دنبال آن هستند که در سال آخر دولت، این افراد را به استخدام دولت در بیاورند.

این اتفاق در حد شایعه باقی ماند تا اینکه سندی با امضای استاندار در خصوص جذب این افراد، تمام حدسیات را به واقعیت بدل کرد و موجب انتقادات بسیار گسترده‌ای در سطح استان علیه این اقدام استانداری شد.


نامه‌ای که اولین بار در خبرگزاری فارس منتشر شد و نشان داد که استاندار کرمانشاه برای جذب تعدادی از فعالین ستادی حسن روحانی با وی مکاتبه داشته است. معاون استاندار بدون توجه به این نامه و متن آن، رسانه‌ها را به رفتار جناحی و خلاف واقع متهم کرد!

در نامه صادره که مورخ ۹۹/۰۷/۰۳ با امضای شخص استاندار تقدیم نوبخت، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه شد، صراحتاً عنوان شده که تعداد ۲۰ نفر از فعالین ستادی آقای روحانی به کارگیری و جذب شوند و از سال ۹۸ نیز استانداری به صورت مکرر درخواست اخذ شناسه استخدامی برای افراد معرفی شده را داشته است.

محتوای این نامه نشان دهنده دو چیز است، اولاً افراد معرفی شده (اسامی آنان در نزد خبرگزاری فارس محفوظ است) رابطه استخدامی با استانداری کرمانشاه نداشته‌اند و استاندار در تلاش برای استخدام آنان بوده و ثانیاً تمام افراد لیست بنابر اعلام شخص بازوند، فعالین ستادی حسن روحانی و از نیروهای اصلاح طلب هستند.

پس از انتشار گسترده این نامه، بالاخره سکوت استانداری در این خصوص شکست و معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه در گفت‌وگویی با سایت استانداری (متن کامل این متن را اینجا بخوانید) با تکذیب خبر مستند خبرگزاری‌ها توضیحاتی ارائه داد.

کریمی در بخشی از صحبت‌های خود عنوان داشته است که «ارائه درخواست برای «تبدیل وضعیت» تعدادی از کارکنان که اکثراً دارای سابقه کار بیش از ۷ سال هستند، به منظور ساماندهی نیروی­‌های انسانی صورت گرفته و موضوع استخدام پیمانی که در فضای مجازی و برخی خبرگزاری ها منتشر شده صحت ندارد»

وی با تائید لیست ارسالی استانداری کرمانشاه، آن را مربوط به استانداران و حتی دولت سابق دانست و عنوان داشت: «بر اساس لیست ارسالی این پرسنل در زمان فعالیت استانداران سابق و حتی دولت دهم بکارگیری شده‌اند و این درخواست بر اساس روال طبیعی دستگاه‌های اجرایی به منظور برای ساماندهی وضعیت قراردادی نیروهای انسانی به سازمان برنامه و بودجه ارسال شد که مورد موافقت هم قرار نگرفت و عملاً موضوع تبدیل وضعیت این افراد هم منتفی شد.»

معاون استاندار کرمانشاه با متهم کردن رسانه‌ها به سیاسی کاری و بیان خلاف واقع، ادامه داده است: «ساماندهی وضعیت قراردادی مطالبه این کارکنان است که با حداقل حقوق سالیان متوالی در حال خدمت هستند که متاسفانه با بیان خلاف واقع به جناح سیاسی نسبت داده شده در حالیکه یک درخواست تبدیل وضعیت برای کارکنان بوده و هیچگونه تعهد استخدامی نیز در قالب پیمانی ندارد.»

این واکنش در حالی از سوی استانداری صورت گرفته که اساساً ارتباط ماهوی با خبر مستند خبرگزاری‌های استان ندارد. در نامه فوق که به امضای شخص استاندار رسیده، درخواست اصلی، استخدام لیستی ۲۰ نفره است نه تبدیل وضعیت کارکنان استانداری؛ از این رو و با توجه به این واکنش که انگشت اتهام را به سمت رسانه‌ها گرفته، خوب است آقای معاون استاندار به نکات زیر توجه لازم را داشته باشند.

یک: در نامه مورخ ۹۸/۰۴/۱۱ به شماره ۴۸۷۵/م که پیش از این نامه ارسال شده و خطاب آن به آقای واعظی رئیس دفتر آقای حسن روحانی است، مسئله اصلی استخدام لیست ۲۰ نفر است نه تبدیل وضعیت برخی از کارکنان! لذا از آقای معاون متعجب هستیم که چه چیزی را تکذیب کرده‌اند!

دو: آقای کریمی رسانه‌ها را به رفتار جناحی و بیان خلاف واقع متهم کرده‌اند، این در حالی است که در لیست ۲۰ نفر افراد معرفی شده غالباً از گروه‌ها، احزاب، سازمان و فعالین ستادی آقای روحانی در انتخابات سال ۹۲ و ۹۶ بوده‌اند و رسماً و علناً به این مسئله اشاره شده است.

سه: بنابر ادعای معاون استاندار برخی از افراد لیست در سال‌ها و دولت‌های گذشته استخدام شده‌اند و این نامه نگاری صرفاً به منظور تبدیل وضعیت آنان صورت گرفته، لذا بر اساس این ادعا یا این افراد نیروی قراردادی بوده‌اند که باید پیمانی می‌شده‌اند یا نیروی شرکتی بوده‌اند که باید قراردادی می‌شدند! پر واضح است که افراد معرفی شده رابطه استخدامی با استانداری کرمانشاه نداشته که اگر چنین بود، استانداری در نامه‌های مورخ ۹۹/۰۷/۰۳ و ۹۸/۰۴/۱۱ خواهان جذب و به کارگیری آنان نمی شد و قانوناً و بدون هیچ حاشیه‌ای مسئله تبدیل عضویت آنان را انجام می‌داده است.

چهار: در مصاحبه آقای کریمی گفته شده که نامه‌نگاری‌های صورت گرفته برای تبدیل وضعیت کارکنان استانداری بوده است! این ادعا از سوی معاون توسعه منابع انسانی بسیار تعجب برانگیز و قابل تامل است که چطور وی بدون توجه به متون نامه‌های ارسالی، درخواست جذب را تبدیل وضعیت می‌داند!

لذا مقتضی است که مسئولین محترم استانداری کرمانشاه، با پذیریش رفتار خلاف رویه خود در تلاش برای اصلاح امور برآیند و با صدور چنین جوابیه و پاسخ‌هایی موجب ایجاد حاشیه بیشتر برای خود نشوند.

هرچند آقای کریمی اشاره کرده که مسئله تبدیل وضعیت کارکنان استانداری منتفی شده است که طبعاً این مسئله ارتباط چندانی به رسانه‌ها ندارد، اما ایشان هیچ پاسخی در خصوص نامه‌های ارسالی برای جذب افراد خاص نداده است و از این رو نمی‌توان ماجرای استخدام این افراد را تمام شده تلقی کرد.

از سوی دیگر خبرگزاری فارس به منظور حفظ و صیانت از آبروی افراد و حرکت بر مدار اخلاق از افشای لیست ۲۰ نفر خودداری خواهد کرد، اما این حق را برای انتشار آن در صورت لزوم، محفوظ می‌دارد.

انتهای پیام/ح

 


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول