اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان خبر داد:

جمع‌آوری 866 میلیون ریال زکات فطره در زنجان

خبرگزاری فارس: معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: از مساجد زنجان مبلغ 866 میلیون ریال زکات فطره جمع‌آوری شده است.

جمع‌آوری 866 میلیون ریال زکات فطره در زنجان
حسن موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: میزان مبلغ جمع‌آوری شده مربوط به آمار اولیه جمع‌آوری زکات فطره توسط رابطان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان و مبلغ جمع‌آوری شده از مساجد شهری استان است و هنوز مبالغ جمع‌آوری شده از روستاهای استان در این آمار وارد نشده است.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر و با اعلام آمار اولیه مبالغ جمع‌آوری شده این میزان نسبت به سال گذشته 22 درصد رشد داشته است.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان یادآور شد: این آمار قطعی نبوده و پیش‌بینی می‌شود پس از شمارش همه مبالغ جمع‌آوری شده از زکات فطره استان این میزان افزایش یابد.
گفتنی است، زکات فطره روزه‌داران هر سال توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان انجام می‌شود و صندوق‌های این نهاد در محل‌های برپایی نماز عید فطر برپا می‌شود.
لازم به ذکر است، تعداد پایگاه‌های ثابت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در روز عید فطر 20 عدد بوده است و این پایگاه‌ها تا پایان روز عید فطر اقدام به جمع‌آوری زکات فطره مردم روزه‌دار استان زنجان کرده‌اند.
لازم به ذکر است، عید فطر امسال نیز کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان اقدام به تعبیه بیش از 500 صندوق جمع‌آوری زکات فطره در محل‌های برگزاری نماز عید فطر کرده بود و همچنین همه مراکز کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان نیز به منظور دریافت زکات فطره شهروندان زنجانی در این روز دایر بودند.
به گفته مسئولان این نهاد تعبیه صندوق‌های جمع‌آوری زکات فطره توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با توجه به تراکم جمعیت در هر محل برگزاری نماز انجام شده و در هر محلی که جمعیت بیشتری از روزه‌داران وجود داشته تعداد صندوق بیشتری به منظور سهولت دسترسی نمازگزاران تعبیه شده بود.
جمع‌آوری زکات فطره توسط این نهاد در همه شهرستان‌های استان زنجان با حضور رابطان این نهاد صورت گرفته است و اطلاعات همه مددجویانی مستحق در یافت زکات فطره در نزد کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان وجود دارد و پس از جمع‌آوری کامل این مبالغ به حساب افراد مستحق واریز می‌شود.
وی همچنین با اشاره به برگزاری جشن گلریزان برای آزاد سازی زندانیان نیز خبر داد و گفت: در این جشن نیز مبلغ 32 میلیون و 872 هزار ریال به منظور آزاد سازی زندانیان غیرعمد جمع‌آوری شده است.
موسوی با بیان اینکه زندانیان غیر عمد هدف این جشن گلریزان هستند، ادامه داد: افرادی که به دلیل جرائم عمدی در زندان هستند شامل این طرح نمی‌شوند.
جشن گلریزان آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد به همت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در خانه انفاق، احسان و نیکوکاری برگزار شده بود که در راستای این جشن خیران و نیکوکاران می‌توانستند به منظور کمک به زندانیان در این جشن شرکت کنند.
وی در ادامه با اشاره به مرحله سوم جمع‌آوری کمک برای مردم سومالی یادآور شد: مرحله سوم جمع‌آوری کمک به مردم قحطی‌زده سومالی در روز عید فطر انجام شده است.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان تصریح کرد: در این مرحله 165 میلیون ریال برای کمک به مردم سومالی جمع‌آوری شده است.
وی همچنین از فعالیت همه روزه شماره حساب بین‌الملل سیبای کمیته امداد امام خمینی (ره) نزد بانک ملی خبر داد و گفت: این شماره حساب همیشه فعال بوده و مردم استان زنجان در صورت تمایل می‌توانند، به شعب مختلف این بانک در سطح استان مراجعه کرده و کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب 0104993409008 واریز کنند.
لازم به ذکر است کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان از دهه نخست ماه مبارک رمضان اقدام به جمع‌آوری کمک برای مردم سومالی کرده و در روز همبستگی با مردم سومالی نیز همه مراکز کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان به منظور دریافت کمک‌های مردم دایر بوده‌اند.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول