اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاجیبابایی:

کتاب‌های درسی متحول میشوند

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش گفت: در 5 سال آینده کتاب‌های درسی با نزدیکتر شدن به تعالیم اسلامی و قرآنی، دیدگاه‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی، تفکر شهید بهشتی و شهید باهنر و فطرت انسان‌ها متحول میشود.

کتاب‌های درسی متحول میشوند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حمید حاجیبابایی ظهر امروز در کنگره شهید محمدجواد باهنر اظهار داشت: امام راحل در جمله زیبایی فرمودند که اساس عالم در تربیت است.
وی به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در  زمینه تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت کشور اشاره و بیان کرد: شهیدان باهنر و بهشتی وارد نظام تعلیم و تربیت شدند و کار در این حوزه را آغاز کردند.
حاجی‌بابایی تصریح کرد: نوع نگاه عمیق و دقیق شهید باهنر به جامعه از مکتب اسلام دریافت شده است.
وی با بیان اینکه تحول بنیادی باید با بررسی تعالیم اسلامی، فلسفه تربیت اسلامی و مبانی تعلیم و تربیت از اسلام گرفته شود، ابراز داشت: شهید باهنر قبل از انقلاب در تدوین کتاب‌های درسی، مبانی اسلامی و تعلیم و تربیت اسلامی را دنبال میکرد و در این راه موفق عمل کرد.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: شهید باهنر بعد از انقلاب نیز آموزش و پرورش را برای این تفکر و اندیشه انتخاب کرد.
حاجی بابایی با اشاره به اینکه شهید باهنر علاقمند به فعالیت و حضور در عرصه تعلیم و تربیت بود، گفت: در شرایطی که ضرورت ایجاد میکرد، وی در عرصه‌های مختلف از جمله نخست وزیری وارد شد.
وی خاطرنشان کرد: شهید باهنر با مبانی اسلامی آشنایی کامل داشت و با راه‌های تاثیرگذاری شیوه‌های تربیتی آشنایی داشت.
حاجی‌بابایی با بیان اینکه شهید باهنر و شهید بهشتی زیباترین راه را انتخاب کردند، افزود: یکی از اقدامات شهید باهنر را تحقق عدالت آموزشی است.
وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: معلمی که به یاد خدا باشد، موفق است و اقامه نماز شب را از ویژگیهای شهید باهنر محسوب می‌شود.
حاجیبابایی با اشاره به اینکه معلم انسان را از ظلمت به نور میبرد، افزود: همواره در تلاش هستیم تا یک لحظه از ریسمان الهی بریده نشویم.
وی تصریح کرد: تحول بنیادین یعنی یک گام به سوی خداوند حرکت کنیم و دانش‌آموزان را هر چه بیشتر با خداوند آشنا کرده و در مسیر الهی قرار دهیم.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اندیشه شهیدان رجایی و باهنر مبتنی بر مبانی تربیت اسلامی شکل گرفته است تا علم و تزکیه هر چه بیشتر محقق شود.
وی بر آشنایی هر چه بیشتر دانش‌آموزان بر مبانی اسلامی تاکید کرد و گفت: برخی از دانش‌آموزان برتر با علم خود بمب میسازند، بسیاری را میکشند و افرادی مانند شهید باهنر را میسوزانند که این علم بدون ایمان است.
حاجی بابایی تصریح کرد: اما بسیاری از دانش‌آموزان نیز بر اساس علم همراه با ایمان راه شهید رجایی را طی میکنند و در راستای تربیت صحیح سایر انسان‌ها گام بر میدارند.
وی با اشاره به اینکه میزان رشد و توسعه پایدار هر جامعه به میزان توجه آن به تعلیم و تربیت بستگی دارد، بیان داشت: تفکر و اندیشه شهید باهنر توجه به اسلام ناب، ولایت، ولایت‌پذیری و توجه به الگوی اسلامی ایرانی بوده است.
حاجی‌بابایی با بیان اینکه اساس و ریشه تحول بنیادین توسط شهیدان رجایی و باهنر گذاشته شده است، بیان داشت: اگر امروز شهید باهنر حضور داشت به تحول بنیادین مورد نظر امام راحل و رهبر معظم انقلاب بسیار نزدیک بودیم.
وی ابراز داشت: امروز ما باید در این راستا هر چه بیشتر گام برداریم.
حاجیبابایی تصریح کرد: اندیشه، تفکر و عمل شهید باهنر امروز به عنوان یک راه و مسیر مطرح است، راهی که باید طی کنیم تا آموزش و پرورش را متحول کرد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تحول بنیادین در نوع نگاه است، خاطرنشان کرد: تحول بنیادین واقعی در نوع نگاه، نوع جهان‌بینی و نوع توجه به نظام تعلیم و تربیت است.
وی با قدردانی از دست اندرکاران و مسئولان کشور در راستای تحقق تحول بنیادین در آموزش و پرورش عنوان کرد: با توجه به حمایت‌های صورت گرفته هر چه در این زمینه تلاش میکنیم، خستگی احساس نمیشود.
حاجیبابایی با اشاره به تدوین نقشه راه در آموزش و پرورش گفت: تمام برنامه‌ریزیها در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی بر اساس این نقشه انجام میشود.
وی بیان داشت: باید آموزش و پرورشی محقق شود که خانواده‌ها و دانش‌آموزان هر چه بیشتر در آن احساس امنیت کنند.
وی ابراز داشت: شهید باهنر در بخش های مختلف نظام جمهوری اسلامی خدمت کرد که نخست وزیری، حضور در شورای انقلاب و نماینده مجلس از جمله فعالیت‌های وی بود.
حاجیبابایی از شهید باهنر به عنوان یک معلم موفق یاد کرد و بیان داشت: یکی از زیباترین ویژگی وی معلمی است.
وی با بیان اینکه امام راحل، دانشمندی، معلمی و متعهد بودن را از ویژگیهای بارز شهید باهنر عنوان کردند، افزود: دانشمند و متعهد بودن از ویژگیهای معلمان است، پس شهید باهنر هم معلم است و در مسیری گام برداشت که خلقت انسان به دلیل آن شکل گرفته است.
حاجیبابایی تصریح کرد: اگر عرصه تربیت نبود، خدمتی انجام نشده بود و خدمت انسان برای تربیت است.
وی تصریح کرد: انسان خلق شده که تربیت شود و همه اموری که در جامعه انجام میشود فرع بر کار معلمی است.
وزیر آموزش و پرورش ابراز داشت: معلم برای آنکه تربیت شکل گیرد تلاش میکند و باید در این راه تمامی ویژگیهایی را که خداوند به آنها یاد میکند، داشته باشد، زیرا تربیت زیباترین جلوه هستی است.
وی بیان داشت: به همین دلیل شهید باهنر تمام حساسیت‌های زندگی خود و تمام ویژگیهایی را که برای تربیت یک انسان متعهد لازم بود به کار میگرفت.
حاجیبابایی با اشاره به تاکید امام راحل که فرمودند «به ابتدایی برسید، دانشگاه دیر است»، گفت: باهنر به همین دلیل آموزش و پرورش را برای آن هدف بزرگ خود انتخاب کرد.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول