اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اعتراض اساتید و نخبگان به پخش سریال «شهر دقیانوس»‌

خبرگزاری فارس: ‌اساتید، دانشجویان و نخبگان بسیج دانشجویی جیرفت نسبت به سریال «شهر دقیانوس» با صدور بیانیه‌ای اعتراض کردند.

اعتراض اساتید و نخبگان به پخش سریال «شهر دقیانوس»‌
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اساتید، دانشجویان و نخبگان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهرستان جیرفت با محکومیت تحقیر و توهین مردم ولایتمدار و شریف این شهرستان جیرفت در سریال «شهر دقیانوس» از رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه درخواست کردند، بدون فوت وقت به پخش توهین‌آمیز این سریال خاتمه دهند.
بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهرستان جیرفت در اعتراض توهین به فرهنگ، آداب و گویش مردم ولایتمدار و شهیدپرور جیرفت در سریال «شهر دقیانوس» با صدور بیانیه‌ای اعتراض‌آمیز اظهار داشت: رسانه‌ ملی که باید مدافع و بلندگوی سنت‌ها، آداب و رسوم مردم مناطق مختلف میهن اسلامی باشد با پخش این سریال توهین‌آمیز و نادرست سنت‌شکنی کرده و سنت و رسوم مردم نجیب و شریف شهرستان جیرفت را لکه‌دار کرده است.
این بیانیه افزوده است: در شرایطی که رسانه‌های فرهنگ‌ستیز غربی آداب و رسوم این ملت را مورد هجوم قرار داده‌اند، آیا جایز است که رسانه ملی ناخواسته به این طبل بکوبد و موجب جریحه‌دار شدن عواطف و احساسات مردم این خطه به ویژه جوانان و نوجوانان شود.
این بیانیه علاوه بر غلط جلوه دادن آداب، رسوم و سنت‌های حقیقی مردم متمدن جیرفت تصریح می‌کند: با توجه به اینکه مردم غیور جیرفت دارای فرهنگ، تمدن و آداب و رسوم ویژه خویش هستند، رسانه ملی با زیر‌پا گذاشتن این فرهنگ اصیل و دیرینه نسبت به مردم این مرز و بوم توهینی بس بزرگ را رقم زده است.
در بخش‌ دیگری از این بیانیه خاطرنشان کرده است: یکی از متدین‌ترین، اصیل‌ترین، ولایی‌ترین و انقلابی‌ترین اقوام ایران اسلامی به طور مشکوک و هدف‌دار در رسانه‌ ملی آن هم در سریالی به نام «شهر دقیانوس» مورد توهین و حقارت قرار می‌گیرد.
در این بیانیه خطاب به مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران آمده است: مردم ولایتمدار جیرفت که بیش از 450 شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده‌اند و دارای فرهنگ و تمدنی چند هزار ساله و دارای آداب و سنن کهن هستند از سوی رسانه ملی مورد تمسخر قرار می‌گیرند که بسیار جای تأسف دارد.
این بیانیه عنوان کرده است: این در حالی است که مردم پیش از انقلاب اسلامی طی مدت زیادی میزبان رهبر معظم انقلاب و پذیرای این سلاله پاک زهرای اطهر (س) در شهر جیرفت بوده و پس از پیروزی انقلاب نیز در تمام صحنه‌ها همراه این انقلاب شکوهمند بوده‌اند.
این بیانیه با معرفی فرهنگ کهن تمدن شهرستان جیرفت افزوده است: در جیرفت تمدّنی کشف شده ‌است که حدّاقل قدمت آن را برابر قدمت تمدن سوار حدود ۳ هزار سال پیش از میلاد تخمین زده‌اند، اما پیش از آن، این باور وجود داشت که سومر قدیمی‌ترین تمدّن است.
این بیانیه ابراز داشته است: تمدن و فرهنگی که در بر دارنده شگفت‌انگیزترین آثار هنری و معماری، کهن‌ترین نمونه خط جهان و شایسته‌ترین هنرمندان و صنعتگران بوده است.
همچنین این بیانیه اذعان داشته است: هنرمندان و صنعتگرانی که پادشاه دولت شهر سومری «اوروک» برای ساخت بناها و آثار بزرگ هنری، آنان را به سومر فرا می‌خوانده و در واقع تمدن عظیم سومر وام‌دار آنان بوده است.
در این بیانیه آمده است: فرهنگ و تمدنی که یافته‌های شش فصل کاوش هیئت باستان‌شناسی جیرفت از آن، منجر به تغییر بسیاری از منابع مسلم انگاشته و داده‌های باستان‌شناختی از سیر تطور و تکامل تمدن بشری و لزوم بازنویسی آن‌ها می‌شود.
در پایان این بیانیه تصریح شده است: بسیج اساتید و بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهرستان جیرفت با محکومیت تحقیر و توهین به آداب، سنن و گویش مردم نجیب و شریف جیرفت در سریال «شهر دقیانوس» از مسئولان نظام می‌خواهد تا رفع تمام توهین‌ها و اشکالات اساسی این فیلم از پخش آن در رسانه ملی جمهوری اسلامی ایران جلوگیری به عمل آید.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول