اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی:

پیشبرد اقدامات در جامعه بر مبنای عوامل فرهنگی است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی گفت: برای ساختن جامعه موفق حتی در حوزه اقتصاد نیز نیاز به کار فرهنگی دارد.

پیشبرد اقدامات در جامعه بر مبنای عوامل فرهنگی است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان که در محل دفتر استانداری برگزار شد، اظهار داشت: دنیای امروز، دنیای فرهنگی است و تمام بیداری و خیزش‌های اسلامی برپایه مسائل فرهنگی شکل گرفته است.
وی افزود: بیداری فرهنگی در مصر زمینه‌ساز انقلاب و سرنگونی فرعونش را فراهم ساخت.
صلاحی با بیان این مطلب گفت: جلسه شورای فرهنگ عمومی استان نیز باید خیلی مهم شمرده شود و حتی روسای دانشگاه‌ها نیز در این برنامه حضور داشته باشند.
استاندار خراسان رضوی افزود: تمام مصوبات تعیین شده در جلسات شورا بدون هیچ کم کاری در استان و شهرستان نیز باید تصویب شود.
صلاحی همچنین به بودجه زیارت استان اشاره کرد و گفت: هرچند زمان آن کمی دیر شده ولی فرصت برای کارهای فرهنگی در جامعه مناسب است.   
استاندار خراسان رضوی گفت: پرداختن به مقوله ورزش و تربیت که مقوله اصلی فرهنگی است، باید به وسیله همسان‌سازی نیازهای یکدیگر را برطرف کند.
صلاحی تصریح کرد: زمانی ورزشکاران از شهرهای دیگر برای زیارت امام رضا (ع) هزاران کیلومتر را پیاده می‌آیند، اقدامی بسیار پسندیده است.    
وی همچنین به برکت وجود امام رضا (ع) در شهر مشهد اشاره کرد و افزود: با فراهم‌کردن زمینه‌های مناسب فرهنگی برای زائران آنها را از وجود این نعمت بزرگ بهره‌مند میکند.
صلاحی افزود: جشنواره امام رضا (ع) نیز امسال در 54 کشور دنیا برگزار می‌شود بنابراین باید با جدیت بیشتر در تمام استان‌ها نیز برگزار شود.
استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: به دلیل اینکه 70درصد جمعیت کشور ما را جوانان ساخته‌اند باید زمینه تفریحات شاد برای آنها فراهم شود. 
وی افزود: برنامه‌های تذهیب دینی، قرآنی و تفریح‌های شاد در مدارس و دانشگاه‌ها اگر درست برنامه‌ریزی نشود، دیگران با فراهم کردن تفریحات به ظاهر شاد جوانان را منحرف می‌کنند.
صلاحی همچنین به نمایشگاه قرآن و عترت که در ماه مبارک رمضان برگزارشد، اشاره کرد و افزود: در دو بازدیدی که از این نمایشگاه داشتیم حضور پرشکوه مردم بر این دلیل بوده که اقدامات شکل گرفته بسیار مثبت ارزیابی می‌شود.
وی تصریح کرد: امسال نیز به غیر از مشهد در 24 شهرستان دیگر و 10 استان دیگر این نمایشگاه بر پاشد.
استاندار خراسان رضوی با بیان این مطلب گفت: در هفته دفاع مقدس نمایشگاه کتاب در مشهد برگزار میشود.
صلاحی افزود: دفاع مقدس به معنای حفظ آزادی مرزها و این نظام شکل گرفته بنابراین باید برای باشکوه بودن هفته آن اهتمام مضاعف ورزید.
وی گفت: در اول مهرماه رویداد بزرگ فرهنگی و آموزشی برای دانش آموزان و معلمان است و باید تمام دستگاه‌های اجرایی برای باشکوه برگزارشدن این جشن تلاش کنند.
استاندار خراسان رضوی با بیان این مطلب اظهار داشت: دهه کرامت و میلاد حضرت رضا (ع) نیز از اعیاد مهم استان بوده و زمینه اجرای تمام کارهای فرهنگی در آن احساس میشود.
صلاحی افزود: در شب میلاد امام رضا (ع)نیز 8 هزار مسکن مهر نیز به صاحبان آن در استان تحویل داده میشود.
در این جلسه رئیس حوزه هنری خراسان رضوی،‌ به برنامه حوزه هنری برای نشاط روحی در اطراف مشهد به مناسبت هفته مشهد اشاره کرد و افزود: در سال گذشته 75 برنامه با تلاش نسل جوان در حوزه دینی برگزار شد. 
سیدجواد رفائی افزود: برنامه این حوزه در دو بخش خنده و دفاع مقدس است و برای اجرای این برنامه به دنبال افراد هنرمند از تمام شهرستان‌ها خواهیم بود.
همچنین در جلسه اعضا شورای فرهنگ عمومی استان برنامه‌های هماهنگی و تکلیفی و از بند سه ماده 3 درباره بزرگداشت مفاخر، یادواره‌ها، ستادهای مناسبتی و نشست‌های فرهنگی با موضوع بصیرت و جنگ نرم که درسال 86 تصویب شده قرائت شد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول