اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیرکل کار در برنامه‌های هفته تعاون؛

اداره کار و تعاون خراسان جنوبی رسما ادغام شدند

خبرگزاری فارس: با حضور مدیرکل کار و امور اجتماعی خراسان جنوبی در برنامه‌های روزهای پایانی هفته تعاون، مشخص شد اداره‌ کل تعاون رسما در اداره کار و امور اجتماعی استان ادغام شده است.

اداره کار و تعاون خراسان جنوبی رسما ادغام شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، صبح امروز همایش 25 هزار نفری تعاونی‌های بیرجند به طور رسمی از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی برگزار شد.
با این ادغام مدیر کل سابق تعاون خراسان جنوبی قائم مقام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان شده است.
قائم مقام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در این همایش از رشد 200 درصدی تعاونی‌ها در خراسان جنوبی از آغاز کار دولت نهم تا کنون خبر داد و گفت: در سال 84 تنها 660 تعاونی در استان تشکیل شده‌ بودند و این تعداد در حال حاضر به یک هزار و 77 تعاونی ارتقا یافته است.
حسین خوشایند اظهار داشت: گسترش فعالیت‌ تعاونی‌ها یکی از اهداف نظام و دولت است.
وی با بیان اینکه اکثریت جمعیت استان عضو تعاونی‌ها هستند، افزود: تعاون یکی از بخش‌های اصلی اقتصاد کشور است.
قائم مقام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی جموری اسلامی از سوی مقام معظم رهبری باید سهم تعاون در اقتصاد ملی در پایان برنامه پنج سال پنجم به 25 درصد برسد.
خوشایند افزود: در چند سال اخیر دولت نگاه ویژه‌ای به تعاونی‌ها داشته است و از طرف دیگر مردم حضور گسترده‌ای در تشکیل این مجموعه‌ها داشته‌اند که اینها نشانه اعتماد مردم به این نوع فعالیت اقتصادی است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 15 هزار نفر در استان و در غالب تعاونی‌ها مشغول به کار هستند، اظهار داشت: همچنین 590 هزار نفر از جمعیت استان نیز عضو تعاونی‌ها هستند که آمار بسیار خوبی است.
قائم مقام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی به سرمایه‌ تعاونی‌ها استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این سرمایه در تعاونی‌های استان به مبلغ 550 میلیارد ریال رسیده است.
خوشایند با بیان اینکه تا کنون اقدامات خوبی برای فراهم آوردن زیرساخت‌های بخش تعاون در استان صورت گرفته است، تصریح کرد: ما در حال حاضر در هشت شهرستان استان اداره تعاون داریم.
وی ادامه داد: همچنین بانک توسعه تعاون به عنوان یک بانک 100 درصد دولتی در راستای حمایت از تعاون شکل گرفته است که از طرح‌ها تعاونی در استان حمایت می‌‌کند همچنین صندوق ضمانت تعاون را در استان به منظور ضمانت 70 درصد از تسهیلات تعاونی‌ها افتتاح کردیم و خراسان جنوبی جزء شش استان کشور است که نمایندگی این صندوق را دارد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول