اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل بیمارستان رضوی مشهد خبر داد:

انجام 15 عمل جراحی به صورت زنده در کنگره قلب رضوی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل بیمارستان رضوی گفت: در این کنگره بیش از 15عمل جراحی به صورت زنده انجام میگیرد و تصاویر برای مدعوین پخش میشود تا اگر پیشنهاد و کمکی دارند به جراحان اعلام کنند.

انجام 15 عمل جراحی به صورت زنده در کنگره قلب رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عبدالحسینی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه چهارمین کنگره بین‌المللی قلب‌ و عروق رضوی اظهار داشت: با وجود تبلیغات زیادی که در دنیا علیه جمهوری ‌اسلامی ‌ایران صورت گرفته است خوشبختانه هر روز شاهد برگزاری همایش‌های بین‌المللی با حضور اساتید برجسته دنیا در ایران هستیم.
وی در مورد علت برگزاری این همایش در ایران و مشهد افزود: نخستین دلیلی که ما را وارد این عرصه کرده است دستورات مستقیم دین اسلام است به طوری که هیچ دینی به اندازه اسلام به علم،‌ پژوهش‌ و علم‌اندوزی تاکید نکرده است.
وی بیان داشت: همچنین شروع وحی و رسالت پیامبر اسلام با کلمه بخوان و صحبت از علم و یاد دادن به بشریت در مورد آنچه که نمی‌دانسته بوده است.
وی بالابردن سطح علمی را در کمک به بشریت بسیار مهم دانست و گفت: بالا بردن سطح علمی زمانی میسر است که انسان آگاه باشد و در سایه این آگاهی بتواند به دیگران کمک کند.
وی افزود: انتصاب بیمارستان رضوی به امام رضا(ع) که خود ایشان مباحث زیادی را در زمینه پزشکی عنوان کرده‌‌اند و کتاب طب‌الرضا منشا بسیاری از مسایل پزشکی است کار را برای اساتید مسلمان در این حوزه کمی مشکل کرده است.
عبدالحسینی تصریح کرد: لطف امام هشتم سبب شده است تا ارتباط و پیوند مناسبی بین دانشمندان ایرانی و خارجی ایجاد شود و ابداعات و کارهای جدیدی در زمینه پزشکی و قلب ارائه دهند و مشکلات انسا‌ن‌ها هرچند به میزان کم برطرف شود.
وی حضور 150نفر از اساتید برجسته دنیا را در این همایش بسیار مهم دانست و گفت: این افراد از سراسر دنیا و همچنین از نقاط مختلف کشور ایران به مشهد آمده‌اند تا دستاوردهای خود را در اختیار یکدیگر قرار دهند و سبب پیشرفت هرچه بیشتر این علم شوند.
وی ادامه داد: بیمارستان رضوی با وجود اینکه تنها چهار سال از زمان تاسیس آن می‌گذرد توانسته است در حدود 12کنگره بین‌المللی برگزار کند که دو کنگره بین‌المللی مغز و اعصاب در سال گذشته برگزار شد و دارای دستاوردهای خوبی برای این بیمارستان بود.
عضو هیئت مدیره بیمارستان رضوی افزود: امسال نیز دو کنگره در زمینه مغز و اعصاب یکی در آذر ماه و دیگری در دی ماه در زمینه ضربه‌های مغزی در جاده‌ها برای درمان و اقدامات مناسب در حین حادثه برگزار می‌شود.
وی در مورد زمان برگزاری این کنگره قلب و عروق رضوی بیان داشت: این کنگره به مدت سه روز در صبح و بعد ازظهر در بیمارستان رضوی برگزار می‌شود و امسال برای نخستین بار نشست اروپا آسیا در ایران برگزار می‌شود که در این نشست در مورد روش‌های جدید جراحی قلب ‌و عروق بحث و تبادل نظر می‌شود.
وی در مورد یکی از کارگاه‌هایی که در این کنگره برگزار می‌شود، گفت: بحث جراحی قلب و ریه مصنوعی در کودکان و بزرگسالان است که بر روی انسان و ماکت اجرا می‌شود و همچنین حدود 15عمل جراحی به صورت زنده انجام می‌شود.
وی ادامه داد: تصاویر این عمل‌های جراحی برای مدعوین پخش می‌شود و با پزشکان بحث و تبادل نظر می‌کنند تا اگر پیشنهاد و کمکی دارند به جراحان اعلام کنند.
وی در مورد جایگاه بیمارستان رضوی در دنیا گفت: این بیمارستان توانسته است جایگاه خود را در جهان پیدا کند و از سطح منطقه فراتر رفته است و به یک برند مطرح جهانی تبدیل شود و در تلاش هستیم این بیمارستان به عنوان مقری برای مدرسه جراحی قلب باشد تا اساتید داخلی و خارجی تازه‌های جراحی قلب را به علاقه‌مندان در ایران و منطقه ارائه کنند و این بیمارستان به عنوان تولید کننده علم در جهان مطرح شود.
وی در مورد بحث توریست ‌درمانی افزود: در این زمینه بیمارستان رضوی توانسته است موفقیت‌های زیادی کسب کند به طوری که هرروزه از کشورهای اکراین،تاجیکستان و کشورهای عربی بیماران زیادی به دلیل هزینه پایین درمان به اینجا مراجعه می‌کنند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول