اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی خبر داد:

تصادفات جاده‌های فرعی 2 برابر محورهای اصلی است

خبرگزاری فارس: فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی گفت: آخرین آمار تصادفات استان حکایت از دو برابر بودن تصادفات محورهای فرعی نسبت به جاده‌های اصلی است.

تصادفات جاده‌های فرعی 2 برابر محورهای اصلی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا امینی چهارشنبه‌شب در بازدید از محورهای مواصلاتی استان در روزهای پایانی سفرهای تابستانی اظهار داشت: مردم باید در این ایام که زمان تشدید مسافرت‌های تابستانی است با رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی جان خود و خانواده خود را از خطرات جاده‌ای حفظ کنند.
وی گذاشتن کلاه ایمنی را برای راکبان موتورسیکلت اجباری دانست و گفت: کلاه ایمنی در زمان وقوع تصادف 70 درصد ضربه به سر را کاهش می‌دهد.
امینی ابراز امیدواری کرد: با رعایت قوانین شاهد کاهش تصادفات در سطح استان باشیم.
فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی از صدور 5 هزار و 510 برگه جریمه در جاده‌های استان در روزهای اول دور دوم تعطیلات تابستانی خبر داد.
امینی با بیان اینکه در مجموع 29 فقره تصادف در این مدت در سطح استان رخ داده است، افزود: از این تصادفات یک فقره فوتی بوده که منجر به کشته شدن یک نفر شده است.
فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی با بیان اینکه پنج فقره از این تصادفات نیز خسارتی بوده است، گفت: 23 فقره از تصادفات روزهای اول دور دوم تعطیلات تابستانی جرحی بوده که منجر به مجروح شدن 36 نفر شده است.
امینی تصریح کرد: 45.9 درصد تصادفات این مدت به دلیل واژگونی خودروها بوده است.
وی یادآور شد: 33.4 درصد تصادفات روزهای اول دور دوم تعطیلات تابستانی در جاده‌های اصلی و 66.7 درصد در محورهای فرعی و جاده‌های روستایی رخ داده است.
فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی با اشاره به مهم‌ترین علل این تصادفات گفت: عدم توجه کافی به جلو با 45.9 درصد، تخطی از سرعت مطمئنه با 29.2 درصد و انحراف به چپ با 12.5 درصد از مهم‌ترین علل حادثه‌ساز در تصادفات روزهای اول دور دوم تعطیلات تابستانی در سطح استان بوده است.
امینی با اشاره به وسایل نقلیه مقصر در این تصادفات ادامه داد: وسایل نقلیه سواری با 45.9 درصد، موتورسیکلت با 41.7 درصد، وانت با 8.4 درصد و تریلی با 4.2 درصد از مهم‌ترین وسایل نقلیه مقصر در تصادفات روزهای اول دور دوم تعطیلات تابستانی استان گزارش شده‌اند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول