اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حال حاضر؛

پیچیده‌ترین عمل‌های جراحی قلب در داخل کشور انجام می‌شود‌

خبرگزاری فارس: جراح قلب ایرانی گفت: پیشرفت سطح علم پزشکی در ایران در حدی است که پیچیده‌ترین عمل‌های جراحی قلب با بهترین کیفیت در داخل کشور انجام می‌شود.

پیچیده‌ترین عمل‌های جراحی قلب در داخل کشور انجام می‌شود‌
محمدرضا فروزان‌نیا در حاشیه چهارمین کنگره بین‌المللی جراحی قلب و عروق رضوی، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد تصریح کرد: ایران در 15 سال گذشته پیشرفت بسیار درخشانی در زمینه پزشکی داشته است، به گونه‌ای که در حال حاضر پیچیده‌ترین عمل‌های جراحی قلب با بهترین کیفیت در داخل کشور انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه این کنگره به رسالت خود عمل کرده است، اظهار کرد: این کنگره‌ها فرصتی برای گفت‌وگو و ارائه کارهای درمانی، آموزشی و تحقیقاتی بهترین پزشکان و جراحان جهان است که طی آن آخرین دستاورد علمی خود را منتشر می‌کنند. در حقیقت موارد ذکر شده، رسالت یک کنگره است که این کنگره به رسالت خود رسیده است.
وی ادامه داد: از آنجایی که چنین فعالیت‌هایی را شخصا در یزد دنبال می‌کنم، این کنگره و تفکر علمی و پژوهشی و همچنین ساختار بیمارستان رضوی را الگویی برای برنامه‌های آتی خود قرار داده‌ام.
وی درباره مقاله‌ای که در این کنگره ارائه کرده است، گفت: در این کنگره مقاله‌ای در مورد محافظت از میوکارد قلب با روش «پری کاندیشنینگ» ارائه کردم که موجب ارتقای کیفیت عمل‌های جراحی «بای پس عروقی کرونر» به روش بدون پمپ می‌شود.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات موجود در حین عمل جراحی بدون پمپ، عدم توجه به محافظت از «میوکاردقلب» است. در این مقاله، یکی از روش‌های محافظت از میوکارد که پری کاندیشنینگ است به روش ایسکمیک و آدنوزین بررسی شده است و به این نتیجه رسیدیم که با استفاده از آدنوزین و ایسکمیک پری کاندیشنینگ، می‌توانیم محافظت از میوکارد را ارتقا دهیم.
وی با اشاره به حضور کم پزشکان ایرانی، آن را ناشی از عدم اطلاع‌رسانی درست عنوان کرد و گفت: شرایط به گونه‌ای است که پزشکان ایرانی فکر می‌کنند کیفیت کنگره‌های داخلی  در حدی نیست که وقت بگذارند، به همین دلیل در صورت اطلاع‌رسانی خوب در خصوص حضور مهمانان خارجی و سطح بالای آن، پزشکان ایرانی بیشتری حضور می‌یافتند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول