اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین خبر داد:

برگزاری دوره داوری نشان ملی صنایع‌ دستی در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: به منظور تسهیل در شناسایی، معرفی و انتخاب هنرمندان برجسته مراسم داوری نشان ملی مرغوبیت کالا در آبان ‌ماه در استان قزوین برگزار خواهد شد.

برگزاری دوره داوری نشان ملی صنایع‌ دستی در قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، اسدالله بیرانوند بیان کرد: مراسم داوری نشان ملی مرغوبیت کالا و برتری صنایع دستی از جمله برنامه‌های معاونت صنایع دستی کشور است که با هدف شناسایی، انتخاب و معرفی بهتر هنرمندان برگزیده اجرا شده است.
وی ادامه داد: این کار برای حضور قدرتمند و غنی تولیدات و آثار صنایع دستی کشور در داوری‌های مهر اصالت یونسکو انجام می‌پذیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اشاره به دستاوردهای این دوره‌ها افزود: حضور هنرمندان و صنعتگران صنایع ‌دستی در داوری‌های نشان ملی مرغوبیت و برتری این امکان را به هنرمند می‌دهد تا آثار شاخص آنان ساماندهی شده و با ارتقاء‌ سطح کیفی تولیدات صنایع ‌دستی برای شرکت در داوری‌های سطح بین‌المللی مهر اصالت یونسکو آماده شود.
وی توضیح داد: هنرمندان و صنعتگران برگزیده این داوری‌ مجوز شرکت در داوری‌های بین‌المللی مهر اصالت را به دست آورده که داشتن یکی از مجوزهای سه‌گانه صنایع ‌دستی همچون کارت شناسایی، پروانه تولید کارگاهی و اعلامیه تأسیس و حضور در دوره‌های آموزشی مهر اصالت، برای شرکت در داوری‌های نشان ملی مرغوبیت و برتری کالاهای صنایع‌ دستی ضروری است.
بیرانوند با اشاره به نحوه شرکت در این دوره‌ها یادآور شد: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که در رشته‌های مرتبط تحصیل کرده‌اند، امکان حضور و گردهمایی در این رویداد ملی را خواهند داشت.
وی خاطر نشان کرد: برنامه داوری‌های ملی ابتدا در استان‌ها، سپس در مناطق پنج‌گانه و در نهایت به منظور بررسی در ستاد انجام و نتیجه نهایی اعلام می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین تأکید کرد: اولین جلسه داوری منطقه‌ای، در منطقه شمال به محوریت قزوین در تاریخ 25 آبان ماه برگزار خواهد شد و از علاقمندان دعوت می‌شود تا در این دوره در استان قزوین شرکت کنند.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول