اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری مازندران خبر داد:

کاهش 12 واحدی سینماهای مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری مازندران با اشاره به اینکه در گذشته در استان 22 سینما داشتیم اما در حال حاضر به 10 سینما رسیده است، خاطرنشان کرد: بسیاری از این سینماها فضای مناسبی ندارند و باید مورد بهسازی و زیباسازی قرار بگیرند.

کاهش 12 واحدی سینماهای مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، چهارمین جشن روز ملی سینمای مازندران در چالوس روز گذشته در حالی برگزار شد که نه تنها مدیرکل ارشاد مازندران در آن حضور نداشت حتی خبری از معاونان این اداره کل هم نبود.
اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چالوس که در چند وقت اخیر با اجرای موفق برنامه‌های متنوع فرهنگی، میزبانی همزمان جشنواره فیلم فجر، جشن اردیبهشت تئاتر مازندران، جشنواره سراسری شعر علوی و دیگر برنامه‌های فرهنگی و هنری توانسته است جایگاه خوبی در استان پیدا کند این بار میزبان چهارمین جشن روز ملی سینما در استان و با حضور چهره‌های سرشناس سینما شده بود.
 
*گسترش فضای سینمایی در غرب مازندران ضروری است
رئیس حوزه هنری مازندران در این مراسم گفت: مراسم روز ملی سینما در حالی جشن گرفته می‌شود که سینمای ما در محذوریت به سر می‌برد.
عزیزالله محمدپور با اشاره به لزوم ایجاد فضاهای جدید سینمایی در استان تاکید کرد: با توجه به جمعیت هنر دوست غرب مازندران و همچنین گردشگری بودن این منطقه لزوم ایجاد یک فضای سینمایی به ویژه در شهرستان نوشهر احساس می‌شود.
وی از مسئولان شهرستانی و شهری غرب مازندران خواست تا در این زمینه حوزه هنری را یاری دهند.
محمدپور با اشاره به اینکه در گذشته در استان 22 سینما داشتیم اما در حال حاضر به 10 سینما رسیده است، خاطرنشان کرد: بسیاری از این سینماها فضای مناسبی ندارند و باید مورد بهسازی و زیباسازی قرار بگیرند.
 
*عدم حضور مدیران استانی گلایه اصلی هنرمندان
با توجه به اینکه این مراسم برنامه‌ای استانی بود و حضور مدیران ارشد فرهنگ و ارشاد استان در آن دلگرم کننده بود، اما نه تنها مدیرکل ارشاد بلکه هیچ یک از معاونان مربوطه نیز در مراسم حضور نداشتند و تنها کارشناس امور سینمایی ارشاد استان در برنامه حاضر بود که این مسئله سوالات بسیاری را در ذهن هنرمندان و علاقمندان حاضر در جلسه به وجود آورد.
البته مجری برنامه در گوشه‌ای از مراسم بهانه عدم حضور مدیرکل ارشاد را حضور وزیر ارشاد در استان عنوان کرد که البته با توجه به اینکه وزیر فردای آن روز قرار بود به استان بیاید.
 
*مهمانان حاضر در جلسه
رئیس مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی کشور، نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی، مدیر حوزه هنری استان مازندران، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بابل و جهانگیر الماسی، جهانبخش سلطانی و مهران رجبی هنرمندان نام آشنای سینما و تلویزیون مهمانان حاضر در این مراسم بودند که در کنار هنرمندان و علاقمندان به هنر سینما در سینما جهان‌نمای چالوس برای گرامیداشت روز سینما گردهم جمع شدند.
 
*چالوس آمادگی میزبانی برنامه‌های بزرگ فرهنگی را دارد
در ابتدا رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چالوس با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در این شهرستان از آمادگی این شهرستان برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در سطح ملی و استانی یاد کرد.
محمد شریفی با اشاره به توان بالای هنرمندان استان به ویژه غرب مازندران و شهرستان چالوس در عرصه سینما و تئاتر به معرفی برخی از تولیدات این شهرستان و سینما جوانان ایران شعبه چالوس پرداخت.
 
*اجرای برنامه‌های متنوع هنری و معرفی تولیدات سینماگران استان
مراسم با اجرای برنامه‌های هنری، موسیقی و پخش برخی از آثار تولید شده استان در حوزه فیلم کوتاه ادامه پیدا کرد.
معرفی هنرمندان و بازیگران برجسته توسط مجری نیز تشویق و هیاهوی حاضران در سینما جهان نمای چالوس را در پی داشت.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول