اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دفاع مقدس در رشت برگزار شد؛

مسابقه نقاشی کودک و دفاع مقدس

خبرگزاری فارس: مسابقه نقاشی کودک، نوجوان و دفاع مقدس با حضور 75 شرکت‌کننده همزمان با هفته دفاع مقدس در رشت برگزار شد.

مسابقه نقاشی کودک و دفاع مقدس
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کارشناس فرهنگی کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان گیلان شامگاه پنجشنبه در مراسم مذکور اظهار داشت: آشنایی کودکان و نوجوانان با دفاع مقدس مهم‌ترین هدف از برگزاری این مسابقه بین رده‌های سنی کانون است. 
فاطمه ملکی افزود: اعضای کانون به صورت عمده، کودکان و نوجوانانی هستند که از توانایی‌های بالایی در زمینه‌های فرهنگی، هنری و ادبی برخوردارند.  
وی مهم‌ترین هدف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را ایجاد بسترهای مناسب فرهنگی و هنری برای رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوان و غنی‌سازی اوقات فراغت آنها در تمام فصول سال ذکر کرد. 
این مسئول فعالیت‌های کانون را تخصصی خواند و افزود: وجود مراکزی نظیر کانون نیاز بخشی از مخاطبان کودک و نوجوان جامعه را پوشش می‌دهد. 
به گفته وی، مربیان پرورشی می‌توانند این کودکان و نوجوانان را در مدارس شناسایی کرده و آنها را به کانون معرفی کنند تا زیرنظر آموزش‌های خاص فرهنگی و هنری قرار گیرند. 
کارشناس فرهنگی کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان گیلان با تاکید بر ضرورت گسترش مبانی آموزشی و فرهنگی در کانون و لزوم ارائه برنامه‌های مدرن آموزشی برای یادگیری کودکان و نوجوانان ابراز داشت: الگو و مدل آموزش اسلامی دارای ظرفیت‌های بالا و متعالی است که می‌توان با اجرای آن در محیط فرهنگی کشور الگویی را برای دیگر کشورها نیز تعریف کرد. 
وی، آموزش در سنین پایین به ویژه دوران کودکی را مهم خواند و اظهار داشت: ذهن افراد در این مقطع سنی بیشترین توان فراگیری علوم فرهنگی را دارد. 
این مسئول با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس خاطرنشان کرد: مهم‌ترین هدف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایجاد بسترهای مناسب فرهنگی و رشد و شکوفایی کودکان با فرهنگ غنی اسلامی است. 
ملکی، فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ غنی اسلامی را از وظایف و اهداف مهم کانون دانست و یادآور شد: آموزش‌های فرهنگی و هنری به کودکان توسط این کانون تاثیر مستقیم در حفظ سلامت روانی و رشد و شکوفایی استعداهای آنها دارد و هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای اجرای این سیاست راهبردی است. 
وی افزود: در حال حاضر بیش از 30 هزار کودک و نوجوان در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری گیلان عضو هستند و از خدمات کانون بهره‌مند می‌شوند.
انتهای پیام/ ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول