اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طرح هجرت 3 صورت گرفت؛

رنگ‌آمیزی و نقاشی 52 هزار متر مربع از مدارس ابهر

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش ابهر گفت:‌ میزان رنگ‌آمیزی و نقاشی در طرح هجرت، 52 هزار و 310 متر مربع است.

رنگ‌آمیزی و نقاشی 52 هزار متر مربع از مدارس ابهر
به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، علیرضا قنبری عصر امروز در مراسم اختتامیه طرح هجرت 3 با بیان اینکه درصد قبول‌شدگان کنکور سراسری دانش‌آموزان منطقه ابهر در سال جاری در حد مطلوب و عالی ارزیابی شده است، اظهار داشت: در گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک درصد قبول‌شدگان در کنکور 65.14 درصد بوده که این رقم در استان 58.18 و در کشور 63.47 درصد است.
وی افزود: در گروه آزمایشی علوم تجربی درصد کسب شده در منطقه ابهر 39.61 درصد بوده که این رقم در استان و کشور به ترتیب 32.66 و 31.82 است و در گروه آزمایشی ادبیات و علوم انسانی نیز منطقه ابهر با 59.40 درصد بالاتر از میزان استانی و کشوری با رقم 50.57 و 44.53 قرار گرفت.
مدیر آموزش و پرورش ابهر در ادامه با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در راستای آغاز سال تحصیلی جدید مدارس تصریح کرد: در این زمینه همه نیروها سازماندهی شده و مدیران و عوامل اجرایی مشخص و سعی شده است که نیروهای به صورت تخصصی در سازماندهی‌ها در نظر گرفته شوند که تنها چالش موجود در این راستا نیروهای کسر ساعت موظف هستند.
وی به تک شیفت کردن برخی کلاس‌های درسی در سال تحصیلی جدید اشاره و خاطرنشان کرد: 180 کلاس درس تک شیفته شده و به شیفت صبح انتقال یافته است.
قنبری در ادامه با بیان اینکه طرح هجرت سال جاری متفاوت‌تر از سال‌های گذشته است، اظهار داشت: میزان رنگ‌آمیزی و نقاشی در این طرح 52 هزار و 310 متر مربع است که این میزان یک چهارم مجموع رنگ‌آمیزی و نقاشی استان زنجان است.
وی با اشاره به رنگ‌آمیزی و نقاشی 211 هزار متر مربع در مدارس استان زنجان خاطرنشان کرد: در طرح هجرت سال جاری تعداد یک هزار و 210 دستگاه میز و نیمکت در ابهر تعمیر شد و شاهد 700 متر سیم‌کشی سیم‌کشی و سیستم روشنایی بودیم.
مدیر آموزش و پرورش ابهر افزود: در طرح هجرت سال جاری 56 مورد زیباسازی آبخوری و همچنین رفع نواقص سرویس‌های دستشویی را شاهد بوده و 2 هزار و 190 متر مربع دیوار نویسی در ابهر صورت گرفت.
وی به یک هزار و 215 متر مربع لکه‌گیری و سیمان‌کاری در مدارس ابهر اشاره و تصریح کرد: در مجموع در تابستان سال جاری شاهد فعالیت 4 هزار نفر روز شامل دانش‌آموزان، مربیان و معلمان در طرح هجرت 3 بودیم.
قنبری با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در راستای آغاز سال تحصیلی جدید مدارس تصریح کرد: در این زمینه همه نیروها سازماندهی شده و مدیران و عوامل اجرایی مشخص و سعی شده است که نیروهای به صورت تخصصی در سازماندهی‌ها در نظر گرفته شوند که تنها چالش موجود در این راستا نیروهای کسر ساعت موظف هستند.
وی در ادامه به ثبت نام اینترنتی اشاره و گفت: کلاس‌بندی‌ها صورت گرفته است که نه هزار و 156 دانش‌آموز مقطع ابتدایی متشکل از 4 هزار و594 دانش‌آموز دختر و چهار هزار و 562 دانش‌آموز پسر در 388 کلاس سازماندهی شده‌اند.
قنبری اضافه کرد: در مقطع راهنمایی نیز تعداد پنج هزار و 625 دانش‌آموز در 322 کلاس درس و در مقطع متوسطه فنی و حرفه‌ای یک هزار و 328 دانش‌آموز پسر در 64 کلاس و 551 دانش‌آموز دختر در 29 کلاس سازماندهی شده‌اند.
مدیر آموزش و پرورش ابهر با بیان اینکه سازماندهی 5 هزار و 374 دانش‌آموز مقطع متوسطه این منطقه نیز در 196 کلاس درس صورت گرفته است، ابراز داشت: عملکرد لازم در زمینه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به فنی و حرفه‌ای و کاردانش در سال تحصیلی جاری در سطح شهرستان 45.9 درصد بوده که این رقم در استان 39.35 درصد است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول