اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت زنجان تاکید کرد:

انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به جوانان

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت زنجان گفت: وظیفه مسئولان و رزمندگان دوران دفاع مقدس است که به انتقال ارزش‌های آن دوران همت گمارند، چرا که انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های آینده ضروری است.

انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به جوانان
حجت‌الاسلام اصغر موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: دوران دفاع مقدس در واقع تاریخ افتخار مرزو بوم ایران و گنجینه‌ای تمام نشدنی از ارزش‌ها، آرمان‌های واقعی، ایثار، گذشت و فداکاری رزمندگان اسلام است که کمتر به آن توجه شده است.
وی ادامه داد: رزمندگان اسلام با توجه به فرمایشات امام خمینی (ره) حرکتی را در دوران هشت سال دفاع مقدس آغاز کردند که اکنون جمهوری اسلامی ایران به برکت همان حرکت و توجه به فرمان امام راحل بر تارک تاریخ بشریت درخشیده و در مسیر پیشرفت‌های علم، معرفت و فناوری قرار گرفته که باید این دوران و ارزش‌های آن به خوبی برای جامعه جوان تبیین شود.
امام جمعه موقت زنجان بر ضرورت وصل حلقه‌های دوران دفاع مقدس یا زنجیرهایی از ایثار، فداکاری و گذشت به زنجیره جوانان جامعه تاکید کرد و گفت: نسل‌هایی که جنگ را تجربه کرده‌اند باید دیده‌ها و شنیده‌های خود را که دشمنان درصدد تحریف آن هستند به جوانان به عنوان امانتی برای انتقال به نسل‌های آینده جامعه انتقال دهند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر وظیفه رزمندگان دوران دفاع مقدس سخت‌تر از جنگ در مقابل دشمنان است، یاد‌آور شد: گرچه جانبازی در راه حفظ  ارزش‌ها و آرمان‌های دفاع مقدس امر مهمی است اما مهمتر از این مسئله انتقال آن به بدون اینکه غباری از فرهنگ‌های دیگر بر روی آن بنشیند است.
حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: نباید غبار روزگار و فراموشی نورانیت این دوران را زیر سئوال برد، چرا که وظیفه مسئولان و رزمندگان دوران دفاع مقدس است که به انتقال ارزش‌های آن دوران همت گمارند.
وی بیان داشت: امیدواریم نسل جوان جامعه پرچمدار خوبی برای رزمندگان اسلام بوده و تا زمان ظهور امام زمان (عج) با حفظ این پرچم مقدس نورانیت آن دوران را حفظ کنند.
امام جمعه موقت زنجان اقتدار نظام جمهوری اسلامی را در سایه توجه به فرامین مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: رسیدن به جایگاه واقعی با عنوان حکومت مستضعفان جهان از وظایف مسلمانان است تا همه مردم از این نورانیت بهره‌مند شوند.
وی ادامه داد: انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های آینده لازم است و ذره‌ای از دین ما را به شهدا ادا می‌کند، لذا دعا کنیم شهدا به ما توجه داشته باشند.
حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس و شروع تحصیلی فرصت مناسبی برای انتقال حماسه آفرینی شهدا، جانبازان و ایثارگران به دانش‌آموزان و دانشجویان است.
وی با بیان اینکه انتقال ارزش‌های دفاع مقدس وظیفه شرعی هر مسلمان است، تاکید کرد: یکی از راه‌های انتقال ارزش‌هایی همچون ایثار، شهادت،‌ شجاعت، شهادت و رشادت به نسل سوم و چهارم انقلاب از طریق گرامیداشت هفته دفاع مقدس امکان‌پذیر است.
امام جمعه موقت زنجان خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) در مورد اهمیت دوران دفاع مقدس فرمودند «اگر متخصصان و اندیشمندان مباحث نظامی سال‌های طولانی برای انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس به نسل‌های آینده تلاش کنند زبان و قلم آنها قاصر است».
وی ادامه داد: ‌دوران دفاع مقدس آثار و برکات زیادی به همراه داشت که بازگویی آنها برای نسل‌های آینده بر عهده مسئولان و مراکز فرهنگی کشور است.
حجت‌الاسلام موسوی گفت: دفاع مقدس را می‌توان در ابعاد مختلف فرهنگی، نظامی، سیاسی، اعتقادی و معنوی بررسی کرد اما بعد معنوی این دوران در بالاترین سطح این ابعاد قرار دارد.
وی با بیان اینکه در سال‌های دفاع مقدس معنویت خاصی در سطح جامعه حاکم بود، گفت: باید فرهنگ معنوی دفاع مقدس نیز به جوانان و نسل آینده انتقال داده شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول