اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده دماوند در مجلس خبر داد:

افتتاح 2 سالن سینما در دماوند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی از افتتاح دو سالن سینما در شهرستان دماوند خبر داد.

افتتاح 2 سالن سینما در دماوند
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، شاهرخ رامین عصر امروز در آیین پایانی جشنواره فیلم کوتاه سیب دماوند که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امام جمعه دماوند، فرماندار شهرستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، دیگر مسئولان محلی، جمعی از هنرمندان و مردم در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی رودهن برگزار شد، اظهار کرد: این دو سالن در شهرهای رودهن و دماوند آماده‏سازی شد و به بهره‏برداری رسید.
وی ادامه داد: اما انتظار بود تا امروز هر شش سالن سینمای شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بهره‏برداری برسد که امیدوارم این مهم در 22 بهمن امسال صورت گیرد.
رامین خواستار احداث مجتمعی فرهنگی در دماوند شد و افزود: این جشنواره در سال گذشته و این دوره در سالن آمفی‏تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی رودهن برگزار شد.
نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از این رو، احداث یک مجموعه فرهنگی درخور شان مردم فرهنگ‏دوست این خطه از خواسته‏های به حق آنها قلمداد می‏شود.
وی افزود: در کشور ایران هرگاه از توده‏های جمعیتی سخن به میان می‏آید، همواره نام کلان‏شهرهایی مانند تهران، اصفهان، تبریز، شیراز و‌... به اذهان عمومی خطور می‏کند.
 
* ظرفیت مغفول شهرهای کوچک برای صنعت سینما
رامین ادامه داد: با وجود آن که نواحی یاد شده محل اسکان جمعیت قابل توجهی از کشور شمرده می‏شوند اما باید دانست که کلانشهرهای نامی تنها نزدیک به 20 درصد از آمار جمعیتی کشور را در خود گنجانده‏اند.
وی تصریح کرد: 40 درصد در مناطق روستایی و 40 درصد باقی‌مانده در شهرهای کوچکی همچون، دماوند، فیروزکوه، رودهن و آبسرد در مناطق شمال شرق استان تهران، قرچک، ورامین، ملارد، رباط کریم و ری در استان تهران و جمع کثیر دیگری در سایر نقاط این منطقه استقرار یافته‏اند.
نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز صنعت سینمای کشور خود را محدود ساخته است، عنوان کرد: در حال حاضر صنعت سینمای ایران خود را به سالن‏های سینمای حرفه‏ای، سامانه‏های پخش وزین و چند تنی با قابلیت اکران فیلم‏های 35 میلی‏متری و از همه مهم‏تر جمعیت 20 درصدی شهرهای بزرگ محدود شده و عملا بازار عمده 80 درصدی بالقوه شهرهای کوچک را از دست داده است.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم سیب دماوند در سال گذشته بیان کرد: در شهریور و مهر ماه سال گذشته شهرستان دماوند شاهد رویداد فرهنگی و هنری بی‏نظیری تحت عنوان جشنواره فیلم سیب دماوند بود.
رامین تصریح کرد: در این جشنواره حضور مردم نواحی مختلف شهری و روستایی شهرستان دماوند در سالن‏های غیراستاندارد و اکران فیلم‏های کوتاهی که دارای مخاطبان و هنرمندان خاص خود است، تجربه‏ای گرانقدر بود تا نشان دهد که سینمای ایران از بخش عمده بازار مخاطبان این صنعت غافل مانده است.
نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک آغاز هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در طلیعه هفته دفاع مقدس بزرگمردانی بودند که عشق را بازی نکردند بلکه آن را با تمام وجود در عرصه دفاع مقدس به رخ کشیدند تا ایران اسلامی امروز در سایه این مهم توانا و قدرتمند باشد.
وی ادامه داد: جوانان امروز این مرز و بوم با درس‏های برگرفته از مکتب شهدا و با تاسی از منش امام راحل (ره) و مقام عظمای ولایت اقتدار تسخیر فضای لایتناهی، استقرار در رتبه‏های بالای جهانی نانو فناوری، انحصار انرژی هسته‏ای و دانش سلول‏های بنیادین را به همراه حفظ اصول و عقاید ناب و پاک اسلامی به جهانیان اثبات کردند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول