اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

اقدامات دستگاه‌های فرهنگی در انتقال ارزش‌ها مطلوب نیست

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: اقدامات دستگاه‌های فرهنگی در راستای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به دلایل مختلف مطلوب نبوده است.

اقدامات دستگاه‌های فرهنگی در انتقال ارزش‌ها مطلوب نیست
حجت‌الاسلام محمد حسین صفوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: دفاع مقدس در واقع دفاع از آرمان‌های الهی امام خمینی (ره) و امت اسلامی است که در این راه از هیچ کوششی فرو‌گذار نکردند.
وی با بیان اینکه دفاع از ارزش‌های و آرمان‌های دفاع مقدس سعادت دنیا و آخرت را در اهداف کوتاه مدت خود جستجو می‌کند، افزود: کسب سعادت برای منطقه خاورمیانه از اهداف متوسط دفاع در طول هشت سال دفاع مقدس بود.
نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد: کسب سعادت برای مردم جهان از اهداف بلند مدت در طول هشت سال دفاع مقدس بود که در حال حاضر این امر به خوبی در جهان مشهود است و پیش‌بینی‌های امام راحل در سقوط حکومت‌های استبدادی به خوبی روشن می‌شود.
وی با اشاره به اینکه حرکت همه انبیای الهی دفع دشمنان و تحقق آرمان‌های اسلامی بود، تصریح کرد: همه انبیای الهی تلاش می‌کردند زمینه‌ای را برای مردم فراهم کنند تا مردم در سایه هدایت و راهنمایی‌های آنان بتوانند راه و رسم زندگی را بیاموزند که امام راحل نیز با بنیان نهادن انقلاب اسلامی راه و روش جدیدی را به زندگی انسان پیشنهاد داد که سعادت دنیا و آخرت در آن باید جست.
حجت‌الاسلام صفوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اقدامات دستگاه‌های فرهنگی در راستای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به دلایل مختلف مطلوب نبوده است، بیان داشت: باید دولت به گونه‌ای حرکت کند که مسیر راه به سمت کسب معرفت الهی باشد و مردم همواره در این مسیر گام بردارند.
وی در پاسخ به خبرنگار فارس که مقاومت مردم ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس چقدر در میزان مقاومت مردم منطقه در برابر رژیم‌های استبدادی موثر بوده است، گفت: ملت‌های منطقه با تاثیرگیری از انقلاب اسلامی و پس از آن مقاومت جانانه مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس راه خود را پیدا کرده و در مسیر درست گام برمی‌دارند.
نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان یادآور شد: ملت ایران پس دوران جنگ تحمیلی نیز با گام گذاشتن در مسیر تعالی و پیشرفت و توجه به شعارهای اصیل انقلاب در راستای استقلال کشور گام برداشته و اکنون الگوی مطلوبی برای جهان هستند.
وی با اشاره به اینکه ملت‌های منطقه رشید شده و راه مناسب را برای مقابله با رژیم‌های خود پیدا کرده‌اند، افزود: در حال حاضر به برکت خیزش‌های صوت گرفته در منطقه منافع آمریکا و ایادی استکبار تامین نمی‌شود و این مقاومت‌ها نقطه آغازی برای مقابله همه ملت‌ها در برابر رژیم‌های استبدادی است.
حجت‌الاسلام صفوی انقلاب اسلامی را نقطه آغاز بیداری‌های اسلامی برشمرد و افزود: اکنون کشورها منطقه با تاسی از این رخداد بزرگ که دو بلوک غرب و شرق را در هم شکست به مبارزه با رژیم‌های استبدادی می‌پردازند.
وی بیان داشت: ارزش‌های دفاع مقدس با توجه به جاذبه خاصی که دارند می‌توانند در فضای جدید با قالبی مناسب به عرصه گفتمان فرهنگی وارد شوند.
نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: این ارزش‌ها به دلیل بهره‌مندی از عناصر قدرتمند‌، برای ماندگاری و درونی شدن ناگزیر از ورود به فرایند اشاعه فرهنگی هستند.
وی گفت: باید عناصری را وام دهند و عناصری را وام گیرند وگرنه نه تنها پذیرفته نمی‌شوند بلکه برای آنها بهایی تعیین نمی‌شود.
حجت‌الاسلام صفوی افزود: حاملان ارزش‌های فرهنگی باید به این نکته توجه کنند که باید فعالانه در فرایند اشاعه فرهنگی وارد شده و بدانند که فرایند اشاعه، فرایندی دوسویه است.
وی خاطرنشان کرد: پیچیدگی تغییرات فرهنگی نیز در همین نکته است که تعادل موجود همواره از طریق عوامل خارجی به بحران و بی‌سامانی می‌رسد و این فرایند در نهایت به سازگاری و شکل‌گیری تعادل جدید منتهی می‌شود.
 نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: بنابراین ورود عناصر فرهنگی غیرخودی که تعادل موجود را به هم می‌زند و بعضا ممکن است ناخوشایند باشد در نهایت پس از تعامل با ارزش‌های متعالی عرضه شده به تعادل مجدد و جدید می‌رسد.
وی بیان داشت: به این ترتیب غنای ارزش‌های مورد نظر در گرو تعامل با ارزش‌های دیگر است و شرط حیات آنها ورود به عرصه تحولی است که از آن گریزی نیست.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول