اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست امسال رخ داد؛

فوت 411 نفر در تصادفات برون شهری خوزستان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه خوزستان از کشته شدن ۴۱۱ نفر در حوادث رانندگی برون شهری استان در نیمه نخست امسال خبر داد.

فوت 411 نفر در تصادفات برون شهری خوزستان
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، قاسم قدرتی ظهر امروز در کمیته ایمنی راه‌های خوزستان با بیان اینکه در نیمه نخست سال گذشته ۴۵۱ نفر در حوادث رانندگی برون شهری خوزستان فوت کردند، از کاهش آمار تلفات جاده‌های استان در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: در شش ماهه نخست امسال تعداد کشته‌های حوادث رانندگی جاده‌های برون شهری به ۴۱۱ نفر کاهش یافته است.
 وی افزود: گر چه کاهش ۴۰ نفری تلفات بسیار با ارزش است اما قطعا به این آمار راضی نیستیم و باید برای کاهش بیشتر آن تلاش شود.
قدرتی اظهار داشت: ۹۵ مورد از تصادفات به واژگونی‌ها اختصاص دارد که هشت مورد آن نیز در آزادراه اتفاق افتاده است.
به گفته وی، این در حالیست که آزادراه ایمن‌ترین مسیر تلقی می‌شود و این تصادفات نشان دهنده این است که رانندگان ما نمی‌دانند چه موقع آمادگی رانندگی دارند.
وی تصریح کرد: خوزستان در زمینه احداث مجتمع‌های رفاهی بین راهی در بزرگراه‌ها و آزاد راه فقیر است و نبود استراحتگاه یکی از عوامل خستگی و واژگونی در جاده‌هاست.
قدرتی با اشاره به اینکه بیش از ۶۵ درصد از تصادفات ناشی از خطای انسانی است، اقدامات فرهنگی به منظور آگاه سازی رانندگان را ضروری دانست و تصریح کرد: در رسانه ملی حرکت یا عمل قابل عرضه در زمینه مسائل ایمنی و ترافیک دیده نمی‌شود.
وی ادامه داد: در چند مورد برای اطلاع رسانی در زمینه ایمنی از طریق تلویزیون اقدام شد اما مسئولان صدا و سیمای استان مبالغ کلانی مطالبه کردند که پرداخت آن از عهده ما خارج بود.
قدرتی با تاکید بر اطلاع رسانی به مردم نسبت به نقاط حادثه خیز راه‌ها گفت: با توجه به شرایط خاص اقلیمی خوزستان، حتی باید در مورد نوع تغذیه رانندگان نیز آگاه‌سازی شود.
عضو کمیته ایمنی راه‌های خوزستان همچنین خواستار آغاز عملیات اجرایی دو پاسگاه پلیس راه لالی و ایذه شد و افزود: با وجودی که احداث این دو پاسگاه مصوب و ابلاغ شده اما هنوز عملیات اجرایی آن‌ها آغاز نشده است.
به گفته وی، در حال حاضر این دو نقطه با پاسگاه‌های اطراف آنها پوشش داده می‌شود که به دلیل مسافت زیاد و محدودیت امکانات، کنترل پلیس کاهش می‌یابد.
رئیس پلیس راه خوزستان در ادامه اظهار داشت: اجازه ساخت به اماکن عمومی که بیشترین تردد در سطح جاده ایجاد می‌کنند داده نشود و برای صدور مجوز این اماکن صلاحیت ترافیکی باید تایید شود.
به گفته وی، گر چه ایمنی خودرو‌ها شاخص مهمی در تصادف نیست اما در حفظ سرنشینان در زمان بروز حادثه است که از سال گذشته در زمینه کنترل ایمنی خودرو‌ها اقدامات خوبی شده و اقداماتی نیز در حال پیگیری است.
وی تاکید کرد: در این راستا خودروهای فرسوده باید از ناوگان حمل و نقل عمومی حذف شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول