اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا استان تهران:

دفاع مقدس اسطوره‌ای الهی شد

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران با اشاره به ویژگی‌های دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس اسطوره‌ای الهی شد.

دفاع مقدس اسطوره‌ای الهی شد
بهرام حسینی مطلق امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران از اقدامات سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) در سال جاری خبر داد و گفت: هفته دفاع مقدس فرصت و بهانه خوبی است تا بتوانیم یاد شهدا را زنده نگه داریم و خاطرات هشت سال دفاع مقدس را گرامی بداریم.
فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران افزود: جنگ در ذات خود پدیده‌ای شوم است اما مردان جنگ با ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های خود در راه دفاع از میهن به اسطوره‌های الهی تبدیل شدند و این اقدامات به یک فعالیت فرهنگی تبدیل شد، فعالیتی که کشور را برای همیشه بیمه کرد و سبب شد تا تمام کشورها از ایران به اقتدار یاد کنند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: اکنون 23 سال از پایان جنگ سپری شده است و نیاز است که این جنگ برای نسل امروز کالبد شکافی شود.
حسینی مطلق بیان کرد: انقلاب ما انقلابی مردمی اسلامی بود و دشمنان از وحدت و قدرت دولت و ملت ایران به شدت احساس خطر می‌کردند به همین خاطر هر روشی را به کار بستند تا بر پیکره انقلاب نوپای جمهوری اسلامی آسیب برسانند. در این دوران کوتاه کودتاهای داخلی، ترورها و نفوذهای سیاسی بسیاری اعمال شد اما خوشبختانه با درایت رهبر کبیر انقلاب تمام تلاش‌های دشمنان بی‌نتیجه ماند به همین منظور دشمنان قسم خورده ایران با تحریک و تقویت نظامی دولت عراق، دامنه آتش جنگ را به کشور کشاندند تا ایران را تضعیف کنند چراکه بر این باور بودند پنج ایران کوچک بهتر از یک ایران بزرگ و قدرتمند است.
فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران ادامه داد: در آن زمان کشور ما تازه استقلال نظامی یافته بود و به دلیل نامنظمی ارتش آمادگی لازم برای دفاع از کشور را نداشت اما با فرمان امام خمینی (ره) نهاد سپاه و بسیج تشکیل شد و در زمانی غیر قابل تصور نیروهای مسلح تقویت و منسجم شدند و با استفاده از تاکتیک‌ها و تکنیک‌های جنگی و همت رزمندگان، دلاورمردانه جنگیدند و با وجود آنکه 15 استان ایران  به دلیل هم مرز بودن و نزدیک بودن با خاک کشور عراق درگیر جنگ بودند و برخی از شهرها نیز به تصرف دشمن درآمده بودند اما رزمندگان ایران در کمال ناباوری دشمنان توانستند حصرها را بشکنند و بر دشمن فائق بیایند و جنگی که طراحی شده بود تا ایران را از هم بپاشاند به تهدیدی برای ابرقدرت‌ها تبدیل شد، در این شرایط، دشمنان صلح تحمیلی را مطرح کردند اما دولت ایران که ناخواسته وارد جنگ شده بود زیر بار این صلح نرفت و به دفاع مقدس ادامه داد.
وی در ادامه با اشاره به رشادت های رزمندگان و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس گفت: جنگ سال‌ها به طول انجامید و در نهایت بر اساس قطعنامه‌ای از سوی سازمان بین‌الملل که تمام مفاد آن برخلاف صلحنامه تحمیلی قبلی به نفع ایران بود، جنگ به پایان رسید در حالی که هیچ امتیازی به دشمن داده نشد.
حسینی مطلق خاطرنشان کرد: اگر تاریخ چند هزار ساله ایران را مرور کنیم بی‌شک جنگ ایران و عراق تنها جنگی است که حتی یک وجب از خاک کشور مورد تصرف دشمن قرار نگرفته است و این موضوع یکی از افتخارات دفاع مقدس به شمار می‌رود.
فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران اشاره‌ای نیز به برنامه‌های یادمان هفته دفاع مقدس داشت و گفت: در هفته دفاع مقدس ستادهای استانی و شهرستانی برای برگزاری برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس تشکیل  شده است و در 4 هزار و 200 پایگاه مقاومت و پایگاه بسیج دانش‌آموزی زیر پوشش سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران برنامه‌های متنوعی پیش‌بینی شده است که در سطح پایگاه‌ها و مدارس برگزار می‌شود.
وی عنوان کرد: یکی از شاخص‌‌ترین برنامه‌های نمادین این هفته اجرای مراسم رژه است که نیروهای سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) و بسیجیان استان تهران نیز در این رژه ملی حضوری چشمگیر دارند تا اقتدار و توانمندی سپاه را به تصویر بکشند.
یکی از ویژه برنامه هایی که از سوی ستادهای استانی طراحی شده است، برپایی نمایشگاه‌های دستاوردهای دفاع مقدس است که در طول هفته دفاع مقدس در تمام شهرستان‌های استان تهران برپا می‌شود.
فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران با اشاره رویکرد نمایشگاه دفاع مقدس، یکی از رسالت‌های سپاه را به‌کارگیری راهکار مناسب در برابر هجمه‌های فرهنگی دانست و گفت: با پایان جنگ فیزیکی، رسالت سپاه کمرنگ نشده است بلکه در شرایط فعلی علاوه بر آمادگی کامل برای مبارزه با هجوم احتمالی دشمنان، برنامه‌هایی نیز برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی در چارچوب وظایف این ارگان مردم نهاد تعریف شده است.
حسینی مطلق گفت: اکنون بسیجیان و جوانان بیش از پیش بر سر عهد خود با آرمان‌های امام خمینی (ره) مانده‌اند و در پرتو ولایت مداری وظایف خود را برای ارتقای سطح آموزشی مخاطبان و اجرای طرح‌های محرومیت زدایی در هرم اجرایی برنامه‌های خود دارند.
فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران، طرح هجرت را یکی از موفقیت آمیزترین طرح‌های فرهنگی و سازندگی برشمرد و گفت: این طرح یکی از برنامه‌هایی است که با همکاری سازمان بسیج سازندگی کشوراجرا می‌شود و تاکنون نیز با استقبال چشمگیری از سوی بسیجیان استان تهران مواجه شده است.
وی اظهار داشت: اردوهای سازندگی هجرت علاوه بر جنبه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی روستاها و مناطق محروم‌، جنبه فرهنگی داشته و واژه بسیج را به طور عینی در بطن جامعه تعبیر می‌کند.
سال گذشته درصد قابل توجهی از دانشجویان متخصص خواهر و برادر در رشته‌های مختلف تحصیلی در اردوهای جهادی شرکت کردند که برای محرومیت زدایی مناطق داخل استان تهران و خارج از استان فعالیت‌های چشمگیری داشتند.
بر اساس آمار و مستندات موجود در طول فصل تابستان گذشته 230 مدرسه از سوی شرکت کنندگان طرح هجرت مرمت، بازسازی و زیبا سازی شده است و به منظور آماده سازی دانش‌آموزان برای ورود به سال تحصیلی جدید 250 کلاس تقویتی برای بیش از 3 هزار و 700 دانش‌آموزبرگزار شده است که این اقدامات در سال جاری نیز در حال اجراست.
سردار حسینی مطلق یکی از مهمترین اقدامات انجام شده از سوی پیشگامان اردوهای هجرت را اجرای پروژه‌های فنی عمرانی کوچک و زود بازده برشمرد و افزود: ساخت خانه‌های بهداشت، جاده‌های ارتباطی، پل‌های کوچک و مساجد از جمله فعالیت‌هایی است که در مدت زمان برپایی اردوهای هجرت در مناطق محروم به بار نشسته است که بخش قابل توجهی از مشکلات اهالی را برطرف کرده است.
به گفته وی در پی اعلام آمادگی اعضای جامعه پزشکی ده‌ها تیم پزشکی در قالب گروه‌های امدادی و درمانی به روستاهای محروم اعزام شده‌اند  که این امر تاثیر بسزایی در تامین سرانه درمانی اهالی روستاهای محروم داشته است.
فرمانده حضرت سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران، بی‌سوادی را یکی از مهم‌ترین مشکلات فرهنگی و اجتماعی روستائیان عنوان کرد و با اشاره به این موضوع گفت: خوشبختانه با برپایی کلاس‌های سوادآموزی در تابستان سال گذشته برای افراد کم‌سواد و بی‌سواد بیش از 124 هزار نفر در روستاها باسواد شده‌اند.
وی تاکید کرد: اردوهای هجرت امسال نیز با رویکردی فرهنگی عمرانی در حال اجراست و برپایی مراسم افطاری برای ایتام و افراد کم بضاعت، جمع‌آوری فطریه، ساخت خانه برای محرومان، ایجاد فرصت‌های شغلی و هماهنگی با موسسات کاریابی برای معرفی افراد به بازار کار، برگزاری کلاس‌های آموزش پیشگیری از مصرف مواد مخدر و برپایی بیش از 700 نمایشگاه ثابت و سیار مرتبط با این موضوع در دستور کار سازندگان طرح هجرت قرار دارد که از سوی دانشجویان و بسیجیان به اجرا درمی‌آید.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول