اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی:

ما در دفاع مقدس در برابر دنیای استکبار ایستادیم

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: دوران باشکوه دفاع مقدس دوره ایستادگی یک ملت برای حفظ دین و انقلاب خود در برابر تمام دنیای استکباری بود.

ما در دفاع مقدس در برابر دنیای استکبار ایستادیم
به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، علی مزگی‌نژاد صبح امروز در جمع مردم بشرویه در محل مسجد جامع این شهرستان اظهار داشت: جنگ در نهایت ناآمادگی و ناتوانی ظاهری به ما تحمیل شد و ما هرگز خواهان جنگ نبودیم.
وی ادامه داد: دشمن قبل از آغاز جنگ یک محاصره اقتصادی همه جانبه را اعمال کرد تا شرایط به صورت کامل برای مزدوران خود را در آغاز جنگ مهیا کرده باشد و با همین خیال خام بود که صدام قول پیروزی یک هفته‌ای و مصاحبه در تهران داده بود.
مزگی‌نژاد خاطرنشان کرد: اما آنچه در صحنه عمل به وقوع پیوست خلق یک حماسه جاوید و ماندگار در تاریخ ایران اسلامی بود که برای نخستین بار در طول تاریخ چند قرن اخیر در این جنگ حتی یک وجب از خاک خود را به دشمن نداد.
معاون سیاسی سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی ادامه داد: ما همچنین در این جنگ به خیلی از ملت‌های آزادی‌خواه جهان ثابت کردیم که اگر می‌خواهند به استقلال و آزادی برسند باید راه خود را از آمریکا و غرب جدا کنند.
مزگی‌نژاد با اشاره به گذشت بیش از دو دهه از پایان آن دوران باشکوه و عزت‌آفرین تأکید کرد: خوشا به حال حاضران در آن صحنه که فرصت ایثار و شهادت پیدا کردند و در صحنه صحنه آن ثابت کردند که انقلاب ما به خدا تکیه کرده است.
وی یادآور شد: امروز صحنه نبرد عوض شده است و دشمن به شیوه‌های دیگری در پی ضربه زدن است که باید بداند ما به شهیدان تعهد داده‌ایم که در صحنه بمانیم.
مزگی‌نژاد تأکید کرد: شاید عده‌ای خسته شده باشند و امروز از آرمان‌های انقلاب و شهدا فاصله گرفته باشند ولی این دلیل نمی‌شود که دست به دست دشمن بدهند،‌بصیرت و ولایت‌مداری ضامن ادامه این مسیر پر افتخار است.
امام جمعه قهستان نیز در صبحگاه مشترک یگان‌های بسیج دانش‌آموزی بخش قهستان گفت: دوران دفاع مقدس نماد عینی وحدت و ولایت‌مداری ملت ایران در حفظ نظام الهی و اسلامی است.
 حجت‌الاسلام و المسلمین علی خداپرست اظهار داشت: ایران اسلامی در جنگی که از سوی رژیم بعثی و صدام جنایتکار با حمایت‌های استکبار جهانی تحمیل شد، با هدایت و رهبری امام راحل و دلاورمردان این مرز و بوم هشت سال جانانه ایستادگی کرد و موجب عزت و اقتدار این نظام شد.
وی با اشاره به رشادت‌های شهدا، جانبازان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس افزود: سربازان جبهه اسلام در این دوران برابر ظالمان ایستادگی کرده و از آرمان‌های امام (ره) و انقلاب اسلامی پاسداری کردند.
امام جمعه قهستان ادامه داد: امروز و فردای ما مرهون دفاع مقدس است و ملت ایران در این دوران در عین مظلومیت و تنهایی، حق‌طلبی خود را به جهانیان نشان دادند.
خداپرست اضافه کرد: امروزه مظلومان سراسر جهان با الگوبرداری از نظام الهی کشورمان به دفاع از حقوق خویش می‌پردازند که نمونه بارز آن، بهار عربی و نهضت بیداری اسلامی که فصل خزان استکبار جهانی و زوال صهیونیسم است.
وی همچنین با اشاره به حضور رئیس جمهوری کشورمان در مقر سازمان ملل، آن را نشانه حق‌طلبی ایران اسلامی خواند و تصریح کرد: این حضور ارزشمند ندای صلح و عدالت‌طلبی و آزادگی نظام جمهوری اسلامی ایران را به سراسر جهان رساند.
خطیب جمعه قهستان آغاز سال تحصیلی در سنگر تعلیم و تربیت را نشان از تعطیلی‌ناپذیری فرهنگ علم اندوزی دانست و افزود: میلیون‌ها دانش‌آموز در سراسر کشور در راستای کسب علم و تربیت تلاش می‌کنند که این مهم، افتخاری بزرگ برای معلمان، دانش‌آموزان و اولیا به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه دفاع مقدس سند عزتمندی و اقتدار مسلمان ایرانی است، ابراز داشت: دفاع مقدس، واژه و حقیقتی پر محتواست که ملت غیور ایران اسلامی با صلابت، صبر، استقامت، ایمان، رشادت، ایثارگری و شهامت خود، به آن معنایی جاوید و عینیتی تاریخی بخشید.
خداپرست دفاع مقدس را نمادی از انسجام و همبستگی ملی و اسلامی در غالب تفکر ناب بسیجی برشمرد و عنوان کرد: دفاع مقدس نماد و نمودی از همدلی، انسجام و اتحادی است که در پوشش تفکر ناب بسیجی برای تقویت ارزش‌های توحیدی و اسلامی و فتوت و جوانمردی به وقوع پیوست.
وی به بیداری اسلامی در کشورهای آفریقایی و برخی کشورهای خاورمیانه اشاره کرد و افزود: بیداری اسلامی و گسترش ارزش‌های اسلامی و انسانی جزو فطرت انسان‌ها است و از مباحث مهمی است که ریشه در اصول ناب انقلاب اسلامی دارد.
خطیب جمعه قهستان ادامه داد: امروز انقلاب اسلامی در مرحله‌ای است که با هدایت‌های پیامبرگونه امام راحل (ره) در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و هدایت‌های داعیانه مقام معظم رهبری در شرایط فعلی در زمینه نشر و ترویج ارزش‌های اسلامی و انسانی در جهان سرآمد و الگو است.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول