اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس کرمان:

رزمندگان به حس عرفانی دفاع مقدس غبطه می‌خورند

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: آنچه که موجب می‌شود، رزمندگان دوران دفاع مقدس غبطه جبهه‌ها را بخورند، حس زیبای عرفانی یاد و خدا است.

رزمندگان به حس عرفانی دفاع مقدس غبطه می‌خورند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی ابوالحسنی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در جمع کارکنان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان اظهار داشت: آنچه که موجب می‌شود، رزمندگان دوران دفاع مقدس غبطه جبهه‌ها را بخورند، حس زیبای عرفانی یاد و خدا است.
وی با بیان اینکه جوانان 18 ساله رزمنده در دوران دفاع مقدس به درجه‌ای از عرفان دست پیدا کردند که در طول تاریخ بشریت کم‌نظیر است، گفت‌: دوران دفاع مقدس نعمتی با ارزش برای پرورش روح انسان‌های بزرگ بود.
ابوالحسنی با اشاره به رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس بیان داشت: این فداکاری‌ها چنان دنیا را تکان داد که غیر از تاریخ صدر اسلام‌، بشریت شاهد آن نبوده است.
وی یکی از ویژگی‌های بارز شهدا را خلوص نیت و رضایت آن‌ها‌‌ به خواست خداوند دانست و گفت‌: آن‌ها بهتر از همه ما فهمیدند که برای چه خلق شده‌اند و برای چه زندگی می‌کنند.
ابوالحسنی با اشاره به آیه مبارک قرآن کریم که "‌ما انسان و جن را خلق نکردیم مگر برای عبادت‌" ابراز داشت: بارها در صحبت‌های شهید همت شنیده شده است که "‌هر آنچه داریم برای خداست و حتی غذا خوردن ما هم باید برای خدا باشد".  
وی گفت‌: بهترین تفریح شهدا در زمان دفاع مقدس قرآن خواندن برای یکدیگر بود و آن‌ها به غیر از یاد خدا و برای خدا هیچ کار دیگری را انجام نمی‌دادند.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان اذعان داشت: امیدواریم برگزاری اینگونه جلسه‌ها سبب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه شود.
به گزارش فارس،‌ در این مراسم حاجیه خانم سکینه پاک‌زاد‌عباسی مادر سردار شهید علی شفیعی معروف به ننه علی نیز از آن شهید بزرگوار و دوران دفاع مقدس به بیان خاطراتی پرداخت.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول