اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده شوشتر در مجلس:

زمان خاتمه پروژه پل گرگر مشخص شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شوشتر در مجلس گفت: باید زمان دقیق خاتمه مشارکت گنجینه آب در مرمت پل گرگر مشخص و زمان قطعی خاتمه پروژه با زمان بندی اعلام شود.

زمان خاتمه پروژه پل گرگر مشخص شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، حجت‌الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی صبح امروز در جلسه آغاز مشارکت سازمان ملی گنجینه آب ایران در مرمت و استحکام بخشی پل گرگر اظهار داشت: زمان زیادی برای مرمت و استحکام بخشی پل گرگر از دست رفته است و در شرایط کنونی هر کس بخواهد در مرمت و استحکام بخشی این پل مداخله و همکاری کند باید زمان بندی خود را برای نظارت بهتر ارائه کند.
وی با اشاره به اینکه مردم نگران ویرانی کامل این پل هستند، خاطر نشان کرد: به دنبال مقصر نیستیم ولی مرمت و استحکام بخشی این پل تاریخی زمان زیادی برده است و مردم نگران هستند که این پل کاملا فرو بریزد و یکی از افتخارات این شهرستان کاملا نابود شود.
سادات ابراهیمی با اشاره به اینکه وزارت نیرو توان مالی زیادی دارد، تاکید کرد: توان مالی وزارت نیرو بسیار زیاد است و مداخله در پروژه‌ای مانند پل گرگر پروژه ای بسیار کوچک به شمار می‌آید و در این باره باید سرعت عمل را چاشنی فعالیت خود کنند.
نماینده مردم شهرستان‌های شوشتر و گتوند خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی وضعیت برای این پل حساس است و باید قبل از آغاز فصل باران مشکل این پل برطرف شود.
در این مراسم کارگاه پل گرگر از سازمان میراث فرهنگی به سازمان ملی گنجینه آب ایران برای مشارکت و مرمت تحویل داده شد.
نهر گرگر یکی از آثاری است که در فهرست آثار جهانی به عنوان مجموعه بناهای آبی تاریخی شوشتر ثبت شده است. در سواحل این نهر دست‌کند آثار تاریخی بسیاری وجود دارد که شامل تعدادی بنای آبی، مناظر طبیعی، بافت‌های تاریخی و دسترسی‌هایی است که در رودخانه گرگر برای اتصال بافت تاریخی شوشتر به آب رودخانه و استفاده ساکنان وجود داشته است. پل گرگر در وسط سازه‌های آبی شوشتر در سال گذشته بر اثر بارش‌های باران صدمات جدی دید. این پل که به عنوان معبر اصلی عبور مردم از یک بخش به بخش دیگر شهر محسوب می‌شد در زمستان سال گذشته به دلیل پیش‌بینی برخی آسیب‌ها چندین روز بسته شد اما فرمانداری تشخیص داد که این پل که راه عبور مردم است به‌رغم تاریخی بودن باید باز شود بدین ترتیب در چندین نوبت این مسیر گذر باز و بسته شد. پل گرگر شوشتر که از دو سال پیش به دلیل نشت تاسیسات آب شهری در دیواره شمالی دچار مشکل شده و خاک‌های گوشتی که تکیه‌گاه این دیواره بوده، فرو ریخته بود، اکنون در شرایط بسیار نابسامانی به سر می‌برد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول