اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار خراسان شمالی خبر داد:

تشکیل قرارگاه سازندگی موزه دفاع مقدس خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی از تشکیل قرارگاه سازندگی موزه دفاع مقدس خراسان شمالی با مشارکت دستگاه‌های استان در آینده نزدیک خبر داد.

تشکیل قرارگاه سازندگی موزه دفاع مقدس خراسان شمالی
سعادت جلال‌دوست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: در این قرارگاه، نماینده ولی فقیه در استان به عنوان فرمانده قرارگاه، فرمانده سپاه استان جانشین قرارگاه و سایر نیروهای مسلح و مدیران فرهنگی به عنوان عضو در اجرای این پروژه عظیم فرهنگی و ارزشی مشارکت خواهند کرد.
وی تصریح کرد: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی نیز در اجرای این طرح مسئولیت هماهنگ کنندگی بر عهده خواهد داشت.
جلال‌دوست اظهار امیدواری کرد: تا با همدلی و مشارکت مسئولان خراسان شمالی، ضمن اجرایی شدن کاربری‌های مختلف اعم از فرهنگی، رزمی و گردشگری، نقش استان در پیشبرد هشت سال دفاع مقدس تبیین شود.
وی ترسیم مقابله دائم حق و باطل و دفاع و جهاد در مقابله تجاوز و سلطه بیگانگان، بصیرت و آگاهی و تقویت قدرت سیاسی و تاریخی بین مردم، توجه به چگونگی آغاز و ادامه و پایان جنگ، جمع آوری مستندات دوران دفاع مقدس و تکریم و گرامیداشت مجاهدان فی سبیل الله در هشت سال جنگ تحمیلی را از ضرورت‌های ایجاد موزه دفاع مقدس در خراسان شمالی عنوان کرد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: احیای ارزش‌های دفاع مقدس برای نسل جوان، انتقال ارزش‌ها و باورهای دفاع مقدس به جامعه، بهره‌مندی آحاد جامعه از اثرات تربیتی، آموزشی و فرهنگی موزه دفاع، نقش مردم در دفاع مقدس و عبرت گیری آیندگان از دیگر ضرورت‌های ایجاد موزه دفاع مقدس در این استان است.
وی با بیان اینکه موضوع دفاع مقدس در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و نظامی مورد توجه است، آگاهی و بصیرت نسبت به دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی و زنده نگاه داشتن ارزش‌های دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا و رزمندگان برای مردم امری ضروری است.
جلال‌دوست اظهار داشت: بر همین اساس باید در جهت ایجاد موزه دفاع مقدس مسائل با حساسیت دنبال شده تا این برنامه فرهنگی و ارزشی هر چه سریع‌تر در استان تحقق یابد.
وی در ادامه از فنس‌کشی پلنگ دره بجنورد برای اجرای موزه دفاع مقدس خبر داد و گفت: فنس کشی دره موسوم به پلنگ دره در حوالی بوستان باباامان بجنورد برای اجرای موزه دفاع مقدس در حال اجرا است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی اظهار داشت: مساحت زمین واگذار شده برای اجرای موزه دفاع مقدس در این مکان را 20 هکتار عنوان کرد.
وی تصریح کرد: این اراضی در زمان استاندار پیشین خراسان شمالی در قالب صورت جلسه‌ای برای اجرای موزه دفاع مقدس به این اداره کل واگذار شده است.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول