اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌عامل شرکت آبفا خراسان جنوبی:

36 درصد شبکه‌های آب و فاضلاب خراسان جنوبی فرسوده است

خبرگزاری فارس: مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر 36 درصد از شبکه‌های آب و فاضلاب شهری فرسوده است که برای نوسازی هر کیلومتر مبلغ 60 میلیون تومان مورد نیاز است.

36 درصد شبکه‌های آب و فاضلاب خراسان جنوبی فرسوده است
به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، سید‌مجتبی عراقی‌زاده ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس آب و فاضلاب شهری شهرستان درمیان اظهار کرد: در خراسان جنوبی یک‌هزار و 430 کیلومتر شبکه وجود دارد که در سال گذشته 75 کیلومتر در سطح 20 شهر استان نوسازی و مرمت شده است.
وی تعداد مشترکان آب و فاضلاب استان را 135 هزار مشترک برشمرد و افزود: در تابستان امسال قریب 8 درصد مشترکان به علت مصرف کم از پرداخت آب‌بها معاف شدند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی از هزینه‌کرد 14 میلیارد و 480 میلیون تومان برای اجرای 94 طرح عمرانی، آبرسانی و اجرای طرح‌های فاضلاب استان در سال گذشته خبر داد.
عراقی‌زاده تصریح کرد: کمبود منابع آبی پایدار و مطمئن در شهرهای استان، کمبود اعتبارات عمرانی به ویژه در بحث فاضلاب و نبود منابع مالی در بخش جاری شرکت از مهم‌ترین مشکلات آب و فاضلاب شهری استان به شمار می‌رود.
وی میزان پوشش خدمات مشترکان استان را بیش از 98 درصد عنوان و تصریح کرد: کاهش هزینه‌ها، افزایش راندمان کاری تأسیسات، اجرای برنامه‌های هدفمندی، واگذاری خدمات اتفاقات به بخش خصوصی و آموزش پرسنل مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد برای سال جهاد اقتصادی است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی بیان اینکه ارتباط تنگاتنگی بین آبرسانی و نرخ توسعه وجود دارد، اضافه کرد: شهرستان درمیان به ویژه شهر اسدیه رتبه اول کشور را در کاهش هدر رفت آب دارد.
عراقی‌زاده میزان هدر رفت آب در اسدیه را 13 درصد دانست و افزود: این در حالی است که نرخ هدر رفت آب در استان 27 درصد و در کشور 35 درصد است.
فرماندار درمیان نیز از اختصاص 400 میلیون تومان به بخش آب و فاضلاب شهری در سال جاری خبر داد و گفت: برداشت بی‌رویه آب، کاهش سطح سفره‌های آب زیر زمینی، کمبود منابع آبی و خشکسالی‌های پیاپی مهم‌ترین مشکل آب و فاضلاب در این شهرستان مرزی به شمار می‌رود.
رجبعلی براتی با بیان اینکه طول شبکه‌های شهرستان از 20 کیلومتر در سال 86 به 46 کیلومتر در سال 90 افزایش یافته است، عنوان کرد: در حال حاضر 2 هزار و 100 مشترک از یک‌هزار و 320 کیلومتر شبکه در شهرستان برخوردار هستند.
فرماندار درمیان جدا سازی آب شرب از فضاهای سبز را گامی مؤثر در صرفه‌جویی دانست و ادامه داد: در شش ماه نخست سال جاری مصرف آب فضای سبز اسدیه نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش داشته است.
براتی میزان مصرف فضای سبز اسدیه را در شش ماه نخست سال گذشته 12 هزار و 722 متر مکعب برشمرد و تصریح کرد: این میزان به 6 هزار و 888 متر مکعب در سال جاری کاهش یافته است.
وی اصلاح شبکه آب روستای طاغان به طول 4.5 کیلومتر، آبرسانی به مسکن محرومان، مهر و ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان و حفر و تجهیز یک حلقه چاه رزرو از مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده توسط آب و فاضلاب شهری درمیان در سال جاری برشمرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول