اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از هدفمندی یارانه‌ها محقق شد؛

کاهش 5.5 درصدی مصرف آب شهری در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی از کاهش 5.5 درصدی مصرف آب شهری بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در این استان خبر داد.

کاهش 5.5 درصدی مصرف آب شهری در خراسان جنوبی
سیدمجتبی عراقی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار داشت: خشکسالی‌های چندین ساله در منطقه مداوم از کیفیت آب این استان کم کرده و کیفیت آب سایر شهرهای خراسان جنوبی نیز متاثر از این پدیده هستند.
وی با بیان اینکه مردم باید در مصرف آب رعایت الگوی مصرف داشته و از آب به صورت بهینه استفاده کنند، تصریح کرد: توسعه شبکه فاضلاب، کاهش هدر رفت آب، آبرسانی به واحدهای مسکن مهر و جداسازی آب فضای سبز از آب شرب از عمده پروژه‌های این شرکت در سال جاری محسوب می‌شود.
مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نرم کشوری هدر رفت آب 29 درصد است، یادآور شد: میزان هدر رفت آب در استان 27 درصد است که از میانگین کشور پایین‌تر ولی باید با اقدامات لازم و تعریف پروژه‌هایی در این راستا از میزان هدر رفت آب در خراسان جنوبی بکاهیم.
عراقی‌زاده از اجرای چهار پروژه فاضلاب در سطح استان خبر داد و افزود: طرح‌های فاضلاب در شهرستان‌های بیرجند، سربیشه، فردوس  و قاینات اجرایی می‌شود.
وی ادامه داد: میزان اعتبار برای اجرای این چهار پروژه فاضلاب رقمی معادل 11 میلیارد و 500 میلیون تومان است.
مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی گفت: همزمان با اجرای این چهار طرح فاضلاب، مطالعات این پروژه در سایر شهرهای استان در دست اقدام است.
عراقی‌زاده حراست از ذخایر آبی، جلوگیری از آلودگی بیشتر منابع آبی و سفره‌های زیرزمینی و باز چرخانی مصرف آب را از عمده اهداف اجرای طرح فاضلاب شهری عنوان کرد.
وی از افزایش 20 درصدی اعتبارات اختصاصی به این شرکت از محل اعتبارات جاری شرکت آب و فاضلاب شهری خبر در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: امسال از این محل مبلغی معادل 11 میلیارد و 500 میلیون تومان به این شرکت اختصاص یافت.
مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی تصریح کرد: در سال جاری 5 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات تملک و دارایی به این شرکت اختصاص یافته است.
عراقی‌زاده با بیان اینکه بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها خراسان جنوبی در بحث مصرف آب بالاترین رتبه کشوری را کسب کرده است، افزود: در بعد از اجرای این قانون مصرف آب شهری در استان 5.5 درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه قبل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها داشته است.
وی ادامه داد: قانون هدفمندی یارانه‌ها در استان بسیار خوب و با موفقیت اجرایی شد و با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی‌های خوبی که صورت پذیرفت، مصرف آب در بخش‌های گوناگون کاهش یافت.
 مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال به جز صرفه‌جویی در منابع آب نیز بحث شفاف‌سازی را در دستور کار قرار دادیم، گفت: شفاف‌سازی بدان معنا که مردم با وسایل و چگونگی مصرف آب آشنا شده و در ارتباط با صرفه‌جویی آب اهتمام بیشتری به خرج دهند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول