اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای هفته مقابله بلایای طبیعی؛

بیمارستان صحرایی شهدای خواف به بهره‌برداری می‌رسد‌

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) گفت: در راستای هفته مقابله بلایای طبیعی بیمارستان صحرایی شهدای خواف به بهره‌برداری می‌رسد.

بیمارستان صحرایی شهدای خواف به بهره‌برداری می‌رسد‌
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علیرضا تواضع در نشست خبری که ظهر امروز در سالن اجتماعات بیمارستان قائم برگزار شد، اظهار کرد: بیمارستان صحرایی گمنام خواف در راستای رفع مشکلات بهداشتی مردم منطقه ونیز به منظور تحقق محرومیت‌زدایی از ساکنان روستای نیاز آباد خواف از 23تا 30مهر ماه سال جاری به ارائه خدمات پزشکی می‌پردازد.
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) ادامه داد: این بیمارستان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بسیج جامعه پزشکی و برخی از دستگاه‌ها و نهادهای مسئول در شهرستان خواف ایجاد می‌شود.
علیرضا تواضع با اشاره به این که خدمات درمانی ودارویی در این بیمارستان صحرایی به صورت رایگان انجام می‌شود، گفت: براین اساس در سه روز ابتدای تیم پزشکی اعزامی به خواف در روستاهای اطراف به ویزیت می‌پردازند.
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) اظهار کرد: در سه روز بعد افرادی که نیاز به درمان داشته باشند را به بیمارستان صحرایی به منظور ارائه خدمات پزشکی کامل‌تر معرفی می‌کنند.
وی در ارتباط با دیگر اقدامات بسیج سازندگی در حوزه خدمات بهداشتی در شهرستان‌های استان خراسان رضوی گفت: براین اساس درمانگاه صحرایی در چناران به بهره‌برداری رسیده است که در این راستا خدمات دندان‌پزشکی به افراد ساکن در آن منطقه ارائه می‌شود.
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع)  ادامه داد: یکی از ویژگی‌های درمانگاه‌های سیار اماکن ارائه خدمات به‌صورت دوره‌ای در روستاهای استان است که این امر در پیشگیری از ابتلا به بیمارها در این مناطق را کاهش می‌دهد.
در ادامه جلسه هادی جلالی، مسئول بسیج جامعه پزشکی در ارتباط با اهداف ایجاد بیمارستان صحرایی در خواف گفت: این بیمارستان با هدف محرومیت‌زدایی، شناسایی بیماری‌های شایع در منطقه و نیز افزایش امید به زندگی در ساکنان منطقه در روستای نیاز آباد شهرستان خواف ایجاد می‌شود.
مسئول بسیج جامعه پزشکی همچنین از حضور یک پزشک طب کار در این بیمارستان به منظور ویزیت کارگران معدن سنگان خواف خبر داد.
جلالی ادامه داد: در مدت زمان دایر بودن بیمارستان صحرایی در روستای نیازآباد خواف روزانه 100نفر روز کار به ارائه خدمات می‌پردازند.
مسئول بسیج جامعه پزشکی در ارتباط با مشکلات و بیمارهای شایع ساکنان روستای نیاز‌آباد خواف گفت: رعایت نکردن مسائل بهداشتی در میان مردم منطقه بستر را برای بروز بیماری‌های عفونی میان ساکنان این منطقه  افزایش داده است که از جمله آن می‌توان به بروز تب مالت اشاره داشت.
وی همچنین به وزش بادهای غالب در این شهرستان اشاره داشت و افزود: وزش این بادهای در استان سبب شده بسیاری از ساکنان منطقه دارای مشکلات ریوی باشند همچنین نزدیکی این روستا به مرزهای ایران با کشور افغانستان نیز در بروز بیمارهای عفونی نقش بسزایی دارد.
مسئول بسیج جامعه پزشکی در ارتباط با ویژگی‌های روستای نیازآباد خواف اظهار کرد: این روستا باتوابع آن دارای جمعیتی در حدود 20 هزار نفر است که بر این اساس جز روستاهای پرجمعیت شهرستان خواف به شمار می‌روند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول