اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم آمل خبر داد:

راه‌اندازی دانشگاه علوم پزشکی آمل/ احداث 2 فروند اورژانس هوایی در تهران

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان آمل در مجلس شورای اسلامی از راه‌اندازی دانشگاه علوم‌ پزشکی این شهرشتان خبر داد.

راه‌اندازی دانشگاه علوم پزشکی آمل/ احداث 2 فروند اورژانس هوایی در تهران
به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، عزت‌الله یوسفیان‌ملا شب گذشته در جشن تجلیل از بهورزان این شهرستان با اشاره به اینکه مستقل شدن دانشکده پرستاری از شهر همجوار موجب رشد و توسعه این بخش می‌شود، اظهار داشت: هم اکنون با در اختیار گرفتن این دانشکده و جذب دانشجو در دانشکده پیراپزشکی تعداد دانشکده‌های پزشکی آمل به دو دانشکده افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه دانشکده توانبخشی نیز با دریافت مجوز سومین دانشکده پزشکی آمل خواهد شد، گفت: از طریق وزارت بهداشت در حال پیگیری هستیم و با قول‌های وزیر امیدواریم با دریافت سومین مجوز بتوانیم دانشگاه علوم پزشکی آمل را راه‌اندازی کنیم.
یوسفیان با اعلام اینکه شرط داشتن دانشگاه علوم پزشکی در هر شهری داشتن سه دانشکده است، افزود: به این ترتیب سومین دانشکده علوم پزشکی مازندران در آمل راه‌اندازی می‌شود.
وی با اشاره به وضعیت بهداشت و درمان شهرستان آمل اظهار داشت: احداث خانه‌های بهداشت روستایی در این شهرستان پیشرفت خوبی داشته است و پیش از اینکه وزارت بهداشت طرح جامع اجرای خانه‌های بهداشت روستایی را ابلاغ کند آمل از این حیث به رتبه قابل قبولی دست یافته بود.
این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه بیمارستان 160 تختخوابی شهرستان آمل که مراحل انتهایی عملیات اجرایی خود را می‌گذراند در سال‌ جاری 9.5 میلیارد تومان ردیف اعتباری دارد، افزود: این بیمارستان طی رکودی تقریبا 30 ساله ظرف سه سال به بهره‌برداری رسیده است.
 
* استقرار دو فروند اورژانس هوایی در شهر تهران
 وی با بیان اینکه شهرستان آمل به دلیل داشتن مسیر هراز در ورودی از سوی تهران نیاز به تجهیزاتی ویژه برای انتقال و رسیدگی به مصدومان بود، اظهار داشت: در دفاعیات متعدد برای راه‌اندازی نخستین اورژانس هوایی کشور در آمل به شرایط ترافیکی و روستایی ییلاقی آمل تاکید کردیم که در روزهای پرترافیک جاده هراز امکان رسیدگی به این افراد وجود ندارد.
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره نخستین اورژانس هوایی کشور با هزینه 12میلیارد تومان در این شهرستان راه‌اندازی شده است، گفت: براساس خواست وزیر بهداشت در سال 91 برای احداث دو فروند اورژانس هوایی در شهر تهران نیز برنامه‌ریزی شده است.
 انتهای ‌پیام/ص20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول