اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی نکا:

کمپ‌های ترک اعتیاد غیرمجاز تعطیل می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی نکا گفت: کمپ‌های ترک اعتیاد غیر مجاز تعطیل می‌شوند.

کمپ‌های ترک اعتیاد غیرمجاز تعطیل می‌شوند
حسین کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا اظهار داشت: کمپ‌های غیرمجاز در واقع علاوه بر عدم رعایت استانداردهای لازم، ممکن است که در برخی از موارد با مشکلاتی برای فرد معتاد مواجه باشند که بنابر دستور قضایی نسبت به تعطیلی آن اقدام می‌شود.
وی بیان داشت: مجوز فعالیت این کمپ‌ها باید از سوی بهزیستی و بهداشت و درمان باشد و تنها کسانی ‌که مجوز داشته باشند، می‌توانند فعالیت کنند.
کاظمی در ادامه با اشاره به آغاز به کار نخستین کمپ ترک اعتیاد رسمی در نکا در سال‌ جاری خاطرنشان کرد: این کمپ با مجوز رسمی بهزیستی و با گذراندن دوره‌های مختلف در نکا راه‌اندازی شده تا جوابگوی نیاز بیماران مواد مخدر در این شهرستان باشد.
وی ادامه داد: کمپ‌های مجاز دارای پزشک و روان‌شناس بوده و ویزیت معتادان برای ترک اعتیاد به طور دائم انجام می‌شود، کلاس‌های مشاوره‌ای مداوم نیز در دوران مختلف برای آنان و خانواده‌های آنان برگزار می‌شود.
رئیس اداره بهزیستی نکا عنوان کرد: اینکه معتاد و خانواده هر دو برای ترک اعتیاد آماده باشند بسیار مهم است و پذیرفته شدن معتاد از جانب خانواده از همه مهم‌تر است.
کاظمی اضافه کرد: کمپ‌های مجاز ترک اعتیاد زیر نظر بهزیستی بوده و دارای پزشک معالج است که تمام برنامه‌های آن براساس برنامه‌های تدوین شده اجرایی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در این کمپ مجاز و رسمی در نکا، در حال حاضر به 30 نفر از معتادان، خدمات‌رسانی می‌شود تا به زندگی سالم برگردند.
رئیس اداره بهزیستی نکا با بیان اینکه راه‌اندازی سه مرکز ترک اعتیاد در نکا در دستور کار قرار دارد، یادآور شد: با برنامه‌ریزی انجام شده در جلسه مبارزه با مواد مخدر باید این مراکز برای کنترل و کاهش خطرات ناشی از اعتیاد در جامعه راه‌اندازی شود.
این مسئول اذعان داشت: کنترل مرتب و منظم بر کمپ‌های ترک اعتیاد در دستور کار قرار دارد و اگر تخلفی از سوی هر کمپی صورت گیرد، اقدام به تذکر و در مراحل بعدی این کمپ‌ها بسته می‌شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول