اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان:

لزوم صدور پروانه کسب برای بوفه‌های مدارس

خبرگزاری فارس: فرماندار همدان گفت: بوفه‌های مدارس برای عرضه خوراکی‌ها، نیازمند اخذ مجوز و پروانه کسب هستند.

لزوم صدور پروانه کسب برای بوفه‌های مدارس
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی مطلق ظهر امروز در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان اظهار کرد: بوفه‌های مدارس باید از اصناف پروانه کسب داشته باشند چرا که در این صورت می‌توان بر آنها نظارت کافی را داشت.
وی در خصوص تصفیه‌خانه فاضلاب همدان نیز بیان داشت: اگر تصفیه‌خانه فاضلاب همدان تکمیل شود بخشی از مشکلات شهروندان حل می‌شود چرا که موجب استفاده آب‌های تصفیه شده در امور کشاورزی می‌شود.
فرماندار همدان اضافه کرد: هر دستگاه یک وظیفه تعریف شده دارد و فلسفه این جلسات نیز هماهنگی امور مختلف شهری است که باید به خوبی در آن تشریح مسائل شود چرا که چشم امید مردم به این جلسات است.
وی بیان داشت: در این کارگروه که در راستای ایجاد سلامتی برگزار شده است باید به مردم آرامش خاطر داده شود به مراکز خرید مراجعه کنند چرا که مسئولیت سنگینی از اعتماد مردم برای سلامتی آنها بر دوش ماست.
قهرمانی‌مطلق اذعان داشت: اگر امروز آماری مبنی بر عدم مشاهده حتی یک مورد از بیماری وبا در همدان گزارش می‌شود، به صورت شانسی نیست چرا که اگر شانسی بود در همه شهرها صدق می‌کرد اما در همدان در بیماری آنفلوآنزای مرغی نیز عملکرد مناسبی شکل گرفت.
وی با اشاره به تصفیه‌خانه فاضلاب همدان نیز گفت: در چند روز آینده فاضلاب همدان راه‌اندازی می‌شود و 120 هزار نفر زیر پوشش تصفیه‌خانه قرار می‌گیرند.

*35 درصد مدارس از لحاظ ایمنی کنترل شده است.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان نیز گفت: با توجه به اقدامات انجام شده در سطح شهرستان همدان هیچ موردی از بیماری التور نداشتیم که در این راستا جلساتی در کمیته‌های داخلی و کمیته‌های بین بخشی صورت گرفته است.
فتح‌الله نظری‌پویا افزود: حدود 400 هکتار از اراضی حاشیه شهر همدان به مزارع سبزی‌کاری اختصاص یافته است که آبیاری آن با فاضلاب شهری صورت می‌گیرد موجب ایجاد چالش‌هایی شده است که باید تصمیم خاصی اتخاذ شود.
وی تصریح کرد: تصفیه خانه فاضلاب همدان که 20 درصد تصفیه فاضلاب را تأمین می‌کند، اگر به زودی اتمام یابد بسیار مفید واقع می‌شود به طوری که کاربری زمین‌های مزروعی و ایجاد صنایع ‌تبدیلی در حاشیه شهر نیز مطرح است.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با اشاره به بهداشت مدارس نیز ابراز داشت: مدارس به لحاظ بهداشت محیط در آغاز سال تحصیلی توسط بازرسان مرکز بهداشت و همکاری آموزش و پرورش انجام می‌شود به طوری که 35 درصد مدارس از لحاظ ایمنی کنترل شده است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های طرح مروج سلامت به هنگام سازی تغذیه مدارس است به نحوی که در طبخ غذاها به نمک‌ها و  روغن‌ها توجه خاصی شود و بر شرایط نگهداری در یخچال‌ها نیز نظارت شود.
 
*کاربری اراضی حاشیه شهر توسط شهرداری تعیین وضعیت شود
معاون فنی مرکز بهداشت استان همدان نیز گفت: سبزی‌کاری در حاشیه شهر همدان پس از سال 77 بیماری وبا شایع شد و در سال 84 نیز شایع شد که خسارت زیادی به سبزی‌کاری‌ها وارد کرد.
حسین عرفانی افزود: اکثریت اراضی حاشیه شهر همدان توسط فاضلاب آبیاری می‌شود چرا که سبزی در سبد غذایی خانوار است و باید سبزی سالم تولید شده و صادرات آن نیز شکل گیرد که این امر نیازمند برنامه‌ریزی است.
وی تصریح کرد: با توجه به کلانشهر شدن همدان، زمین‌هایی که در حاشیه شهر همدان وجود دارد باید کاربری زمین‌ها تأمین شده و شهرداری باید مشخص کند که همدان با وجود کلانشهر شدن چه کاربری برای این زمین‌ها در نظر می‌گیرد.
معاون فنی مرکز بهداشت استان همدان خاطرنشان کرد: در سال 90، 20 درصد پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب انجام می‌شود که با هماهنگی مرکز بهداشت 80 درصد اولویت‌بندی می‌شود.
رئیس مجمع امور صنفی همدان نیز در خصوص ساماندهی تداخل صنفی گفت: در حال حاضر مهم‌ترین معضلی که وجود دارد بدون پروانه کسب بودن 10 هزار واحد صنفی است که هنوز نتوانسته‌ایم مشکل آن را حل کنیم.
علیرضا شمس با اشاره به اینکه در مسئله تداخل امور صنفی با مرکز بهداشت همکاری داشته‌ایم، بیان داشت: بر اساس قانون تداخل امور صنفی مشخص شده و امور صنفی در این خصوص اقداماتی را داشته است.
وی خاطرنشان کرد: یک سری از تداخل صنفی‌ها به علت عدم آگاهی اصناف است که آموزش‌هایی نیز داده شده است به طوری که اگر کسی مجوز و پروانه می‌خواهد باید حدود 12 ساعت در کلاس‌های آموزشی حضور یابد.
رئیس مجمع امور صنفی همدان در پایان با اشاره به اینکه نیروی لازم برای پلمپ واحدهای صنفی وجود ندارد، افزود: یک نیرو به صورت مقطعی برای پلمپ واحدهای متخلف وجود دارد که این یک نفر نمی‌تواند برای 12 هزار واحد صنفی کافی باشد.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول