اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفای خراسان جنوبی:

نرخ هدر رفت آب در خراسان جنوبی 27 درصد است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی گفت: نرخ هدر رفت آب در کشور 35 درصد و در این استان 27 درصد است.

نرخ هدر رفت آب در خراسان جنوبی 27 درصد است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید مجتبی عراقی‌زاده یکشنبه‌شب در جمع مسئولان خراسان جنوبی اظهار داشت: تمام تعهدات شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در واحدهای مسکن مهر اجرایی شده است.
وی افزود: در شش ماه نخست سال جاری این شرکت در انجام تعهدات خود در زمینه مسکن مهر موفق عمل کرده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی با بیان اینکه 36 درصد شبکه‌های آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی فرسوده است، گفت: برای نوسازی هر کیلومتر شبکه آبی 600 میلیون ریال اعتبار مورد نیاز است.
عراقی‌‌زاده تصریح کرد: در خراسان جنوبی یک‌‌هزار و 430 کیلومتر شبکه وجود دارد که در سال گذشته 75 کیلومتر در سطح 20 شهر استان نوسازی و مرمت شده است.
وی تعداد مشترکان آب و فاضلاب استان را 135 هزار مشترک برشمرد و افزود: در تابستان امسال حدود هشت درصد مشترکان به علت مصرف کم از پرداخت آب‌بها معاف شدند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی از هزینه‌‌کرد 14 میلیارد و 480 میلیون تومان برای اجرای 94 طرح عمرانی، آبرسانی و اجرای طرح‌های فاضلاب استان در سال گذشته خبر داد.
عراقی‌‌زاده اضافه کرد: کمبود منابع آبی پایدار و مطمئن در شهرهای استان، کمبود اعتبارات عمرانی به ویژه در بحث فاضلاب و نبود منابع مالی در بخش جاری شرکت از مهم‌‌ترین مشکلات آب و فاضلاب شهری استان است.
وی میزان پوشش خدمات مشترکان استان را بیش از 98 درصد عنوان کرد و ادامه داد: کاهش هزینه‌‌ها، افزایش راندمان کاری تأسیسات، اجرای برنامه‌‌های هدفمندی، واگذاری خدمات اتفاقات به بخش خصوصی و آموزش پرسنل از مهم‌‌ترین برنامه‌های این نهاد برای سال جهاد اقتصادی است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی با اشاره به نرخ توسعه استان و هماهنگی شرکت آبفا با دستگاه‌های ذی‌ربط در بسط خدمات آب و فاضلاب، یادآور شد: در تعدادی از شهرهای استان زمینه لازم برای واگذاری انشعابات در محدوده مسکن مهر به فازهای بعدی نیز فراهم شده است.
وی بر لزوم سرمایه‌گذاری در تامین آب شهرهای تابعه تاکید کرد و اظهار داشت: این شرکت آمادگی لازم را برای تأمین آب این شهرها دارد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول