اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بیمارستان شهید بهشتی بابل:

50 درصد بیماران بیمارستان شهید بهشتی بابل ترومایی هستند

خبرگزاری فارس: رئیس بیمارستان شهید بهشتی بابل گفت: 50 درصد بیماران ارجاعی به بیمارستان شهید بهشتی بابل بیماران ترومایی هستند.

50 درصد بیماران بیمارستان شهید بهشتی بابل ترومایی هستند
محمد خاکزاد در حاشیه برگزاری همایش ملی اورژانس جراحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: تروما یکی از عوامل شایع مرگ و میر بوده و سومین عامل مرگ در بین افراد یک تا 44 سال است.
وی افزود: شایع‌ترین علت تروما تصادفات با وسایل نقلیه موتوری است که 72 درصد به علت ضربه به سر و صورت دچار آسیب می‌شوند.
خاکزاد بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی بابل اگرچه در یک شهر قرار دارد ولی پذیرش بیماران ترومای غرب استان، آمل، رامسر، تنکابن و حتی گرگان را بر عهده دارد و وجود چنین همایشی برای آشنا شدن پزشکان با تروما و اداره کردن بیماران ضروری است.
رئیس بیمارستان شهید بهشتی بابل اظهارداشت: 50 درصد بیماران مراجعه کننده  به بیمارستان شهید بهشتی بابل ترومایی بوده و به غیر از دو بخش قلب و داخلی سایر بخش‌های بیمارستان شهید بهشتی بابل آماده پذیرش بیماران ترومایی هستند.
وی با اشاره به اینکه بیمارستان شهید بهشتی، بیمارستان آموزشی است، تصریح کرد: تعدادی از پزشکان از بعد ازظهر تا ساعت یک بامداد مسئول رسیدگی به بیماران ترومایی هستند و با دقت و بررسی اولیه در اسرع وقت همه امکاناتی که مورد نیاز باشد به کار می‌گیرند تا بیمار را نجات دهند.
این مسئول پزشکی خاطرنشان کرد: بیشترین امکانات را برای کمک به بیماران ترومایی فراهم کرده و سعی می‌کنیم در حد امکان از تکنولوژی جدید اما متناسب با بودجه و مسائل علمی استفاده کنیم.
خاکزاد تصریح کرد: وجود آموزش برای پزشکان برای کمک به بیماران ترومایی امری ضروری است و بر این اساس این همایش در سطح ملی برگزار شد اگرچه ما هر هفته با برگزاری جلسات آموزشی  درصدد تداوم امر آموزش پزشکان و به روز کردن اطلاعات آنها هستیم.
انتهای پیام/م30
 
 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول