اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد:

بهره‌برداری از فاز نخست بیمارستان پردیسان در سال 92

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: فاز نخست بیمارستان پردیسان تا ابتدای سال 92 با 60 تخت به بهره‌برداری می‌ر‌سد و تا پایان سال93 فاز دوم آن تکمیل می‌شود.

بهره‌برداری از فاز نخست بیمارستان پردیسان در سال 92
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، شمس‌الدین حجازی ظهر امروز در مراسم بازدید و افتتاح پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی قم که همزمان با سالگرد حضور معظم رهبری در استان قم صورت گرفت، در سخنانی اظهار کرد: بازدید، افتتاح و کلنگ‌زنی سه پروژه عمرانی دانشگاه علوم پزشکی همزمان با سالگرد حضور مقام معظم رهبری در استان قم صورت گرفت.
وی بازدید از روند ساخت بیمارستان نیروگاه، افتتاح مرکز اقامت و ترک اعتیاد اجباری و کلنگ‌زنی ساخت بیمارستان تخصصی واقع در منطقه پردیسان را پروژه‌های عمرانی این دانشگاه ذکر کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: روند ساخت بیمارستان نیروگاه رشد سریع و قابل قبولی دارد که در ابتدا بنا بود این بیمارستان 64 تختخواب با 7 میلیارد تومان ساخته شود که با پیگیری‌های انجام شده به 128تخت ارتقا یافت که در این صورت 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
حجازی با بیان اینکه در تلاش هستیم این پروژه تا قبل از پایان دولت دهم وارد چرخه درمان استان شود، عنوان کرد: فونداسیون این بیمارستان به گونه‌ای طراحی شده که امکان ارتقای آن به 128 تخت فراهم است و پس از مرحله سفت‌کاری، سقف بیمارستان ساماندهی می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به افتتاح دومین مرکز اقامت درمان اجباری معتادان تزریقی و کارتن‌خواب‌ها بیان کرد: اواخر سال گذشته در شورای عالی مبارزه با مواد مخدر مصوب شد که در هر استان مرکز اقامت درمان اجباری ویژه معتادان تزریقی و کارتن‌خواب‌ها افتتاح شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: این طرح به منظور پالایش چهره شهر از این افراد اجرایی شد و در حال حاضر استان قم جز استان‌های پیشرو در زمینه راه‌اندازی این مراکز است.
حجازی خاطرنشان کرد: نخستین مرکز اقامت درمان اجباری معتادان تزریقی و کارتن‌خواب‌ها خرداد ماه سال جاری افتتاح شد که این مرکز ظرفیت پذیرش 290 نفر از معتادان را دارد.
به گفته وی، دومین مرکز اقامت درمان اجباری، ظرفیت پذیرش 100 الی 120 معتاد اجباری را دارد و هر فرد معتاد به مدت 28 روز در این مرکز بستری شده و مراحل درمانی را طی می‌کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: پس از خروج معتادان از این مرکز آموزش‌های لازم به منظور جلوگیری از ورود دوباره افراد به اعتیاد توسط سازمان بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی ارائه می‌شود.
حجازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گسترش شهر قم در منطقه پردیسان گفت: فعالیت‌های بهداشتی و درمانی از قبیل ایجاد دو پایگاه بهداشتی، یک مرکز بهداشتی و اورژانس 115 در این منطقه صورت گرفته است اما به دلیل حجم جمعیت موجود نیاز به بیمارستان و مراکز تخصصی درمان در این منطقه احساس می‌شود.
وی با بیان اینکه ساخت بیمارستان تخصصی در منطقه پردیسان توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: از ابتدای سال 90 برنامه‌ریزی‌های اجرایی شدن این طرح آغاز شد و مطالعات آن صورت گرفت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: فاز نخست این بیمارستان تا ابتدای سال 92 با 60 تخت به بهره‌برداری می‌رسد و تا پایان سال 93 فاز دوم تکمیل می‌شود.
حجازی افزود: خلأ بخش‌های تخصصی درمانی در این منطقه احساس می‌شد و این بیمارستان شامل بخش‌هایی از جمله جراحی و داخلی است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول