اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پایان دومین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس همدان

خبرگزاری فارس: دومین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس استان همدان با معرفی آثار برگزیده به کار خود پایان داد.

پایان دومین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس همدان
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان شب گذشته در مراسم دومین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس اظهار داشت: در این دوره از جشنواره 25 هزار برگه فرم خاطره‌نویسی طراحی و در سراسر استان توزیع شد که از این تعداد تنها 777 خاطره دریافت شد.
جعفر زمردیان با اشاره به این که مجموعه استان همدان در طول هشت سال دفاع مقدس حدود 100 هزار نفر اعزام رزمنده به جبهه‌های نبرد داشته است، افزود: دریافت تنها 777 خاطره در این جشنواره برای ما یک دغدغه است.
وی تصریح کرد: ضرورت پرداختن به ادبیات دفاع مقدس از این جهت است که حافظه‌ها و ذهن‌هایی که خاطرات دفاع مقدس را در خود ثبت کرده‌اند در آستانه از دست رفتن است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: واقعه عاشورا پس از گذشت سال‌ها هنوز هم پیام‌های تازه‌ای برای ما به ارمغان می‌آورد، انقلاب و دفاع مقدس نیز برگرفته از آرمان‌های عاشوراست.
وی با بیان این که دفاع مقدس مبتنی بر ایدئولوژی اعتقادی و مکتبی ماست، خاطرنشان کرد: مجموعه موزه دفاع مقدس استان همدان بخش کوچکی از حماسه و رخداد دفاع مقدس است که بازدید از آن تداعی کننده خاطرات کوچکی از این اتفاق بزرگ است.
زمردیان با بیان این که امروز وظیفه ما که جنگ را درک کرده‌ایم بیش از پیش است، افزود: برای رسیدن به اهداف بلندمان در حوزه دفاع مقدس هرگز نباید کوتاهی کنیم.
وی یادآور شد: استان همدان با کسب رتبه‌های بالا در دوره‌های دفاع مقدس، امروز هم باید در جنگ نرم بیش از پیش پیش‌قدم باشد.
در پایان این جشنواره از نفرات برگزیده با اهدای لوح تقدیر و جوایز نقدی تقدیر شد.
به همین منظور آقایان محمد خادمی، حسین ناظمی و سید رضا موسوی به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را در این جشنواره به خود اختصاص دادند. همچنین از نفرات چهارم تا بیست ودوم این جشنواره نیز قدردانی شد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول