اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حوزه ریاست پیام‌نور:

دانشگاه پیام نور مجازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل حوزه ریاست پیام‌نور کشور گفت: دانشگاه پیام نور در آینده نزدیک با راه‌اندازی رشته‌های مجازی به سوی مجازی شدن حرکت می‌کند.

دانشگاه پیام نور مجازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، علی نجات‌بخش سه‌شنبه شب در نشست بررسی مشکلات پیام‌نور اسدیه با بیان اینکه در استان‌هایی همچون خراسان جنوبی، فارس، اصفهان و لرستان چند طرح برای تکمیل فضاهای آموزشی، تجهیز و احداث آزمایشگاه در حال برنامه‌ریزی است، اظهار داشت: در متون درسی پیام نور تحولاتی اساسی به سوی ارزش محوری و اسلامی شدن متون انجام می‌گیرد.
مدیر کل حوزه ریاست پیام نور کشور از حل مشکل کمبود استاد در مناطق محروم با عقد قرارداد با اساتید سایر دانشگاه‌های دولتی به صورت پاره وقت خبر داد و تصریح کرد: تجهیز کلیه کتابخانه واحدهای پیام نور کشور به کتابخانه دیجیتال و ساماندهی نیروی انسانی از مهم‌ترین فعالیت‌های دانشگاه پیام نور در سال جاری برشمرد.
وی ادامه داد: در سفر چهارم پیگیری مسائل مربوط به اشتغال در دستور کار هیئت دولت قرار دارد.
مدیر کل حوزه ریاست پیام نور کشور هدف‌دار بودن، اعتقاد به توحید و درس گرفتن از قیامت را سه وظیفه مهم اقشار مختلف جامعه در مقابله با ناتوی فرهنگی دشمن برشمرد و اضافه کرد: در عصر انفجار اطلاعات بی‌تفاوت بودن نسبت به انتقال صحیح ارزش‌ها نابودی و تباهی جامعه را به دنبال دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیداری اسلامی را نتیجه بازگشت مسلمانان به فرهنگ اسلام ناب دانست و گفت: تمام تفکرات مادی و غیر دینی همچون کمونیسم، امپریالیسم و لیبرالیسم محکوم به شکست هستند و تنها تفکری که پایدار می‌ماند تفکر الهی و توحیدی است.
رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی نیز در این نشست از اختصاص مبلغ 600 میلیون تومان به واحد پیام نور اسدیه خبر داد و گفت: برای رفع مشکلات آموزشی و عمرانی واحد پیام نور اسدیه بیش از یک میلیارد تومان مورد نیاز است.
ابراهیم تقی‌زاده احداث سالن‌های ورزشی و نمازخانه را از مهم‌ترین نیازهای واحدهای پیام نور استان خراسان جنوبی دانست و تأکید کرد: برای کمتر شدن مشکلات دانشجویان اسدیه باید سهمیه ارزاق آنان به 5 برابر افزایش یابد که این مهم با همکاری و مساعدت وزیر صنعت، معدن و تجارت امکان‌پذیر است.
وی با بیان اینکه 15 هزار دانشجو در واحدهای پیام نور خراسان جنوبی مشغول ادامه تحصیل هستند، یادآور شد: برای سال تحصیلی جاری یک‌هزار و 432 دانشجوی جدید در واحد های پیام نور استان پذیرفته شده‌اند.
تقی زاده از بهره‌برداری شش طرح عمرانی پیام نور در سفر چهارم خبر داد و افزود: در سفر چهارم رئیس جمهور به خراسان جنوبی سالن سلف سرویس، ساختمان اداری و فاز سوم ساختمان آموزشی پیام نور بیرجند به همراه سالن ورزشی سیمرغ، فاز دوم ساختمان آموزشی و مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) قاین با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد و 250 میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.
فرماندار درمیان نیز در این نشست گفت: واحد اسدیه با پذیرش 182 دانشجو در سال تحصیلی جدید رتبه چهارم پس از مراکز بیرجند، فردوس و قاین به خود اختصاص داده است.
رجبعلی براتی تعداد رشته‌های این واحد را 15 رشته متناسب با نیاز شهرستان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 800 دانشجو در این واحد مشغول تحصیل هستند که 65 درصد دختر و مابقی پسر هستند.
وی نبود فضای آموزشی مناسب را مهم‌ترین مشکل تعلیم و تربیت دانست و ادامه داد: امید است با مساعدت دولت و خیران نیکوکار ظرف دو سال آینده مشکل فضاهای آموزشی شهرستان برطرف شود.
فرماندار درمیان کمبود نیروی انسانی متخصص را از دیگر مشکلات پیام نور اسدیه برشمرد و تصریح کرد: رسالت اصلی دستگاه‌های تعلیم تربیت، تربیت نیروی انسانی مومن و متعهد است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول