اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

13 آبان ثبت نقش طلایی دانش‌آموزان در انقلاب است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت جیرفت گفت: روز 13 آبان به عنوان نقش طلایی دانش‌آموزان در حرکت انقلاب اسلامی ثبت شد.

13 آبان ثبت نقش طلایی دانش‌آموزان در انقلاب است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، حجت‌الاسلام عباس اسدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه جیرفت اظهار داشت: شهادت یکی از دانشجویان توسط نیروهای پهلوی موجب خشم دانشجویان و دانش‌آموزان و منجر به شهادت 56  نفر و زخمی شدن صدها نفر از دانشجویان و دانش‌آموزان شد که این روز به عنوان نقش طلایی دانش‌آموزان در حرکت انقلاب اسلامی ثبت و به عنوان روز دانش‌آموز نامگذاری شد.
وی بیان داشت: امیدواریم دانش‌آموزان به عنوان نسل جوان تحت ولایت امام عصر (عج) برای حفظ نظام اسلامی گام بردارند.
امام جمعه موقت جیرفت با اشاره به در پیش بودن روز عید قربان و عرفه افزود: روز عرفه روز مهمی برای حجاج بیت‌الله‌الحرام است و همچنین برای کسانی که در سفر حج حضور ندارند و ضروری است از دعاهای وارد شده به‌ویژه دعای امام حسین (ع) در این روز استفاده شود.
اسدی با بیان اینکه شب عید قربان از جمله شب‌هایی است که برای احیای آن فضیلت‌های زیادی بیان شده است، خواستار استفاده از دعاهای وارده در این شب به‌ویژه دعای 46 صحیفه سجادیه شد.
وی اظهار داشت: در اسلام قربانی کردن در روز عید قربان برای حجاج واجب و برای بقیه مردم که در حج نیستند مستحب است و قربانی کردن در روز عید قربان برای اموات در اسلام نیامده و حدیث و روایتی در این زمینه وجود ندارد بلکه قربانی کردن در این روز برای افراد زنده است.
امام جمعه موقت جیرفت خاطرنشان کرد:  اگر کسی نتوانست در هنگام تولد فرزندش را عقیقه کند، می‌تواند در این روز با قربانی کردن این کار را انجام دهد.
اسدی گفت: قربانی کردن در روز عید قربان فقط برای حجاج شرایطی دارد که بیان شده و مشخص است، اما برای غیر حجاج رعایت این شرایط لازم نیست.
وی همچنین با اشاره به اعلام آمادگی اداره دامپزشکی برای ذبح بهداشتی قربانی بیان داشت: در همین راستا مکانی توسط اداره دامپزشکی در نظر گرفته و به صورت رایگان کار ذبح را انجام می‌دهد تا از کشتار غیر بهداشتی و آلوده شدن محیط جلوگیری شود.      
اسدی با تسلیت شهادت امام باقر(ع) گفت: امام باقر (ع) نخستین امامی بود که فرصتی برای ترویج علم داشتند که نتیجه آن معروف شدن ایشان به باقرالعلوم به معنی  شکافنده علم شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول