اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

لرستان نیازمند یک بالگرد امداد هوایی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: استان لرستان دومین استان کشور از نظر وسعت جنگلی و مرتعی است، به همین دلیل نیازمند یک فروند بالگرد امدادی برای اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع است.

لرستان نیازمند یک بالگرد امداد هوایی است
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، اسحاق طاهری‌مقدم شنبه‌شب در نخستین کارگروه مقابله با آثار زیان‌بار پدیده ریزگردها در لرستان گفت: هرساله به دلیل نبود یک فروند بالگرد امدادی و اطفای حریق بسیاری از جنگل‌ها و مراتع لرستان در آتش می‌سوزند که جا دارد، مسئولان امر برای حل این مشکل چاره‌اندیشی کنند.
حدود 2 میلیون هکتار جنگل و مرتع در لرستان وجود دارد، که از مجموع یک‌میلیون و 200 هزار هکتار جنگل‌های لرستان تنها 10 درصد انبوه و مابقی جنگل‌های تنک است که پدیده ریزگردها نیز مشکلات عدیده‌ای برای جنگل‌های استان ایجاد کرده است.
وی افزود: 6,5 میلیون واحد دامی استان از ظرفیت 70 درصد مراتع استفاده می‌کنند که این امر با توجه به خشک شدن جنگل‌ها و مراتع، مشکلات بسیاری را در پی‌داشته است.
‌طاهری‌مقدم با بیان اینکه تنها 25 درصد اراضی لرستان آبی هستند، اظهار داشت: از تعداد 800 هزار هکتار سطح اراضی لرستان 200 هزار آبی و مابقی آن به صورت دیم کشت می‌شود.
وی در ادامه با بیان اینکه یک‌میلیون و 700 هزار تن کمبود تولید در لرستان را داریم، خاطرنشان کرد: از مجموع 12میلیارد متر مکعب روان آب‌های استان تنها 2 میلیارد مترمکعب آن در حوزه کشاورزی مورد بهره‌برداری و استفاده قرار می‌گیرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در ادامه گفت: طی سال گذشته، 2 میلیون و 870 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در لرستان تولید شده است.
طاهری‌مقدم اظهار داشت: این رقم در سال 88، 2 میلیون و 160 هزار تن بوده است یعنی در سال گذشته تولیدات محصولات کشاورزی لرستان از رشد قابل قبولی برخوردار بوده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در ادامه گفت: 15 درصد از جنگل‌های لرستان، معادل 70 هزار هکتار در حال خشک شدن است که علاوه بر خشکسالی‌ها، پدیده ریزگرد و گرد و غبار عامل مهمی در خشک شدن جنگل‌های لرستان است.
وی با بیان اینکه بسیاری از درختان جنگل‌های استان خشک شده است گفت: احیای جنگل‌ها و مراتع استان باید به عنوان یک ضرورت انجام شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در ادامه گفت: منابع آبی لرستان که در نوع خود کم‌نظیر است شامل یک‌هزار و 527 رشته قنات، 3 هزار و 73 دهنه چشمه، 5 هزار و 216 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق و 2 هزار و 450 کیلومتر طول مسیر رودخانه‌هاست همچنین دریاچه‌های کوچک و بزرگ و منابع آبی پشت سدها همه مواهب طبیعی و خدادادی هستند، که دست به دست هم داده تا عرصه توسعه صنعت آبزی پروری در استان مهیا شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول