اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان:

عید غدیر بیانگر الزام حاکمیت الهی در جامعه است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: عید غدیر با نام عید‌الله اکبر در میان شیعیان مرسوم است چرا که این عید بزرگ بیان‌گر الزام حاکمیت الهی در جامعه اسلامی و عید حفظ ارزش‌هاست.

عید غدیر بیانگر الزام حاکمیت الهی در جامعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حجت‌السلام مرتضی حسنی‌حلم ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: از عید سعید قربان تا عید سعید غدیر با عنوان دهه ولایت نام‌گذاری شده است و ما در تلاش هستیم تا به مانند سال‌های اخیر این دهه را با شور و اشتیاق خاص خود برگزار کنیم.
وی افزود: عید غدیر با نام عید‌الله اکبر در میان شیعیان مرسوم است چرا که این عید بزرگ بیان‌گر الزام حاکمیت الهی در جامعه اسلامی و عید حفظ ارزش‌هاست.
رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان حضرت علی‌(ع) را به عنوانی انسانی برگزیده و متجلی اسماء و صفات خداوند دانست و گفت: هر ساله به مناسبت برگزاری عید سعید غدیر در سراسر کشور و استان همدان برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود که امسال نیز به تبع سال‌های گذشته شاهد برگزاری برنامه‌های مطلوبی از جمله نورافشانی در ایام غدیر به ویژه شب عید غدیر در میادین شهر، برگزاری جشن‌های بسیار بزرگ و متمرکز در اقصی‌ نقاط همدان، سالن‌های ورزشی و شهرک‌ها هستیم.
وی ادامه داد: همچنین در صبح روز عید سعید غدیر نیز صحن‌های امامزاده عبدالله به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه افتتاح می‌شود.
حسنی‌حلم از برگزاری کنگره بین‌المللی غدیریون در استان طی سال آینده خبر داد و گفت: امید می‌رود با همت مسئولان فرهنگی استان شاهد برگزاری این کنگره باشیم.
وی همچنین از برگزاری مسابقه کتابخوانی غدیر با عنوان زیبایی‌های غدیر و چاپ 8 هزار جلد کتاب در این راستا خبر داد و تصریح کرد: به برگزیدگان این مسابقه کمک هزینه حج عمره، عتبات عالیات و مشهد مقدس اهدا شده و برگزاری مسابقه پیامکی به همراه ارسال پیام تبریک، برگزاری هیئت‌های حسینی در مساجد و نصب پوستر نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی در دهه ولایت است.
رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان روزشمار دهه ولایت را در تاریخ 17 آبان ماه با عنوان ولایت، وحدت و بیداری اسلامی، 18 آبان ماه با عنوان ولایت، بصیرت و دشمن‌ستیزی، 19 آبان ماه با عنوان ولایت، ایثار و شهادت، 20 آبان ماه با عنوان ولایت، عدالت و انتظار، 21 آبان ماه با عنوان ولایت، امامت و هدایت، 22 آبان ماه با عنوان ولایت، معرفت و محبت، 23 آبان ماه با عنوان ولایت، اخلاق و سیاست، 24 آبان ماه با عنوان غدیر، امامت و ولایت و 25 آبان ماه را با عنوان ولایت و حکومت اسلامی ذکر کرد.
وی در پایان گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که عید غدیر با عظمت برگزار شود و حضور مردم در این روز بسیار باشکوه باشد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول