اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش آمل خبرداد:

آغاز اجرای طرح سه‌گانه بهداشت در مدارس آمل

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان آمل از آغاز اجرای طرح سه‌گانه بهداشت در مدارس این شهرستان خبر داد.

آغاز اجرای طرح سه‌گانه بهداشت در مدارس آمل
به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، اکبر لطفی صبح امروز در مراسم آغاز به کار این طرح با اشاره به اینکه عقل سالم در بدن سالم است، اظهار داشت: با ارتقای سلامت جسمی، سلامت فکری افراد با آموزش قابل تغییر است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته طرح هفت‌گانه سلامت با مشارکت اداره بهداشت در این شهرستان اجرایی شد، گفت: طرح هفت‌گانه در سطح دبیرستان‌ها به اجرا درآمده است.
لطفی یادآور شد: در سال‌جاری نیز طرح سه‌گانه سلامت در مدارس راهنمایی  آمل اجرا می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه واحد بهداشت آموزش و پرورش با اجرای طرح‌های بهداشتی سطح سلامت دانش‌آموزان را ارتقا می‌دهد، یادآور شد: آموزش نشست صحیح، درست شستن دست و صورت، نحوه درست مسواک زدن، توزیع وسیع خمیر دندان و مسواک بین دانش‌آموزان و دعوت از پزشکان برای معاینه رایگان از جمله برنامه‌های این طرح در مدارس است.
رئیس شبکه بهداشت آمل نیز با بیان اینکه در طرح سه‌گانه بهداشت، بهداشت حرفه‌ای، تغذیه و چاقی و بهداشت بلوغ در مدارس این شهرستان اجرا می‌شود، ابراز داشت: هدف از اجرای این طرح‌ها آموزش صحیح و آگاه کردن گروه هدف و در نهایت افزایش سلامت جامعه است.
حمزه قاسمی با اعلام اینکه امروز بیماری دیابت مهم‌ترین بیماری کشور به شمار می‌رود، اظهار داشت: مهم‌ترین و حساس‌ترین دوره زندگی هر فرد، دوره بلوغ است.
وی ادامه داد: این دوره به دلیل اینکه فرد با سرعت جسمی زیادی رشد می‌کند اما رشد فکری او سرعت عادی دارد از برخی پرهیزها و دستورالعمل‌ها پیروی نمی‌کند.
قاسمی با تاکید بر اینکه هر کشوری برای دستیابی به توسعه پایدار باید امنیت و بهداشت را مورد نظر قرار دهد، گفت: آموزش درست بهداشت حرفه‌ای در زمان نوجوانی از بسیاری عوارض در دوره پیری و میانسالی می‌کاهد.
انتهای‌پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول