اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد‌:

مهندسی فرهنگی جامعه اسلامی در قرآن ترسیم شده است

خبرگزاری فارس: معاون حقوقی و پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مهندسی فرهنگی جامعه اسلامی آنگونه که باید باشد در قرآن ترسیم شده است و نقش ما این است که با توجه به قرآن این تحول فرهنگی را پایه‌ریزی کنیم.

مهندسی فرهنگی جامعه اسلامی در قرآن ترسیم شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام علی‌اکبر مسعودپور در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم که در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، اظهار کرد: برای تحقق تحول فرهنگی در جامعه دو نکته مهم از بدیهات و ضروریات است، یکی مدیریت رسول گونه الهی که بتواند این امر خطیر و حساس را بر دوش کشد و دیگری اصلاح زیرساخت­های فکری به طریقی که بتواند ما را در رسیدن به اهدافمان یاری کند.
وی با بیان این نکته که برای کار فرهنگی باید زیرساخت فکرها را درست کنیم و سپس به علم افزایی بپردازیم، افزود: مهم این است که در جریان فعالیت­های فکری به محتوای خوراک فرهنگی توجه کنیم، چراکه محتوا در هر شکلی می‌تواند وارد شود.
معاون حقوقی و پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: در صورتی که اثر محتوای الهی نداشته باشد، قداست خود را از دست می­دهد و ابزار ضلالت و گمراهی می­شود.
وی ادامه داد: یک ابزار فرهنگی زمانی مفید است که کرسی ترویج معارف، اندیشه­ها، آرمان­ها و اصول ناب دینی باشد، در این صورت اگر موسیقی و سینما هم باشد، مقدس خواهد شد.
مسعودپور خاطرنشان کرد: منبر، منبر است، بسته به اینکه چه بیاموزند ارزشش تعیین می­شود.
وی عنوان کرد: زیبایی خط، گویایی موسیقی، محتوای قلم و کتابت، اندوخته­های تئاتر و سینما اگر مبنایش سرچشمه وحی و معارف اهل بیت باشد مورد افتخار جامعه اسلامی است.
معاون حقوقی و پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: پس با این منطق کسی نمی­تواند جمهوری اسلامی را متهم کند که با سینما و موسیقی مخالف است.
وی ادامه داد: ما سینمای هالیوودی و بالیوودی را نمی­پسندیم؛ اما سینمایی که ریشه در اعماق دینی خودمان داشته باشد را پذیرا هستیم.
مسعود پور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اظهار کرد: جناب آقای استاد بیش از 40 ماه در این مجموعه تلاش کرد و زحمات ارزشمندی را متقبل شد.
وی افزود: ایشان علاوه بر شایستگی­های اجرایی صاحب فکر و اندیشه در عرصه فرهنگ نیز هست.
معاون حقوقی و پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در توضیح علت این جابه­جایی خاطرنشان کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز فعالیت خود در این وزارت خانه تصمیم داشت که هر چهار سال یک بار مدیران کل را تعویض کرده و در جای دیگری از تجربیات این افراد استفاده کند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول